Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


ZoRaC

Anbefalte innlegg

solosuper skrev (18 timer siden):

Vet noen om denne går inn i deconz?

Spennende! Den var ganske pen (passer inn i et Elko Plus sortement). Enkel måte å tilføre repeatere også.

 

Har bestilt en slik for å teste. Kan sjekke med Deconz og cc2652p med zigbee2mqtt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evest skrev (1 time siden):

Spennende! Den var ganske pen (passer inn i et Elko Plus sortement). Enkel måte å tilføre repeatere også.

 

Har bestilt en slik for å teste. Kan sjekke med Deconz og cc2652p med zigbee2mqtt.

Flotters, da vet jeg om jeg skal bestille den i løpet av noen uker. Den er ganske lik elko sin egen stikkontakt, men vet ikke om den heller er støttet i deconz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solosuper skrev (5 timer siden):

Flotters, da vet jeg om jeg skal bestille den i løpet av noen uker. Den er ganske lik elko sin egen stikkontakt, men vet ikke om den heller er støttet i deconz

Jupp, om den fungerer og ser bra ut ved siden av Elko Plus kontaktene, så skal jeg bytte ut noen rett og slett for å ha repeatere rundt omkring som ikke vises.

 

Når det kommer til Elko sine kontakter, så har jeg ikke forsøkt de. Jeg har en https://www.elektroimportoren.no/elko-smartbryter-traadloes-plus-sort/4540056/Product.html som jeg ikke får til å funke, men som deg (tipper jeg) er det via Phoscon i Home Assistant, som ikke er oppdatert med alt det siste. Jeg er ikke spesielt imponert over Elko sin smart-serie ennå, men det er kanskje for tidlig? (De har imidlertid pent design).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evest skrev (På 14.12.2021 den 16.25):

Jupp, om den fungerer og ser bra ut ved siden av Elko Plus kontaktene, så skal jeg bytte ut noen rett og slett for å ha repeatere rundt omkring som ikke vises.

 

Når det kommer til Elko sine kontakter, så har jeg ikke forsøkt de. Jeg har en https://www.elektroimportoren.no/elko-smartbryter-traadloes-plus-sort/4540056/Product.html som jeg ikke får til å funke, men som deg (tipper jeg) er det via Phoscon i Home Assistant, som ikke er oppdatert med alt det siste. Jeg er ikke spesielt imponert over Elko sin smart-serie ennå, men det er kanskje for tidlig? (De har imidlertid pent design).

 

Da har jeg testet den med cc2652p sammen med zigbee2mqtt. Det er jo TuYa komponent så den spratt rett opp. Har ikke Deconz satt opp i dette systemet (bare test riggen), men tipper den dukker opp der også. 

 

Kan kontrollere den via Home Assistant, ser forbruket på den ene kontakten, eneste jeg ikke har klart å sette er default-start posisjon (on / off / restore). Får en feilmelding når kommandoen sendes. Det er heldigvis bare å trykke på den lille knappen for å slå kontakten av/på hvis strømmen går.

 

Kontakten bygger litt mer enn en standard Elko Plus kontakt, men om Elko'n skal gjøres smart må det inn en styrepille av noe slag uansett.

 

Er veldig positiv til utseendet, ikke mye forskjell i design fra Elko Plus, og om du har disse vil du ikke se forskjell uten at du går veldig nært (og da skal du i tillegg være flink på detaljer 😉 )

 

Løp og kjøp (har akkurat bestilt meg 5 til).

Connecte-3.png

Connecte-2.png

Connecte-1.png

Connecte-8.png

Connecte-7.png

Connecte-6.png

Connecte-5.png

Connecte-4.png

IMG_20211220_085202.jpg

IMG_20211220_085153.jpg

IMG_20211220_085139.jpg

IMG_20211220_085133.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evest skrev (13 timer siden):

 

Da har jeg testet den med cc2652p sammen med zigbee2mqtt. Det er jo TuYa komponent så den spratt rett opp. Har ikke Deconz satt opp i dette systemet (bare test riggen), men tipper den dukker opp der også. 

 

Kan kontrollere den via Home Assistant, ser forbruket på den ene kontakten, eneste jeg ikke har klart å sette er default-start posisjon (on / off / restore). Får en feilmelding når kommandoen sendes. Det er heldigvis bare å trykke på den lille knappen for å slå kontakten av/på hvis strømmen går.

 

Kontakten bygger litt mer enn en standard Elko Plus kontakt, men om Elko'n skal gjøres smart må det inn en styrepille av noe slag uansett.

 

Er veldig positiv til utseendet, ikke mye forskjell i design fra Elko Plus, og om du har disse vil du ikke se forskjell uten at du går veldig nært (og da skal du i tillegg være flink på detaljer 😉 )

 

Løp og kjøp (har akkurat bestilt meg 5 til).

Connecte-3.png

Connecte-2.png

Connecte-1.png

Connecte-8.png

Connecte-7.png

Connecte-6.png

Connecte-5.png

Connecte-4.png

IMG_20211220_085202.jpg

IMG_20211220_085153.jpg

IMG_20211220_085139.jpg

IMG_20211220_085133.jpg

Ok, liten oppdatering som er greit å være obs på. Det går et knippe tynne kabler fra knappen og til "huset" i denne kontakten. Designet på dette var ikke helt heldig, og det er _veldig_ lett at noen av disse kommer bak hullet for den ene pinnen på støpslet som skal inn der.

 

Og hva skjer da? Du tror det er barnesikringen og presser litt hardere, og dermed ryker en eller flere av de små kablene. Voilá, ødelagt kontakt. Jeg må på butikken imorgen også gitt 😕

 

Bare pass veldig godt på når lokket settes på, så går det fint - men en liten designfeil der gitt (aka ikke idiotsikker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petersv skrev (8 timer siden):

@evest, ser den kommer i to varianter. Den sistnevnte bør bygge mindre inn i veggen, da den bygger mer på utsiden :)

 

 

Ja, i både hvit og sort. Disse burde passe inn i de fleste norske hjem uten å stikke seg ut. Smart. 

 

Snakket med Connecte (leverandøren) idag om disse små kablene som kan komme i klem, og de har allerede en løsning som snart er i butikkene. Veldig god kundeservice i tillegg!

 

Det bør ikke være noe problem bare man passer på når man monterer og vrir kablene litt, men idiotsikkert er nå bedre enn ikke 🙂 Spesielt siden det var elektrikeren som monterte mine, og fremdeles ble det feil på den ene.

 

Usikker på hvordan dette ser ut i de kontaktene som bygger litt. Kanskje ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelsvik skrev (46 minutter siden):

Den kontakten så ut til å bygge veldig mye i dybden inn i boksen? Passer de inn i vanlig enkel veggboks, eller krever de 1,5 boks slik som Elko plus?

To støpsler går ikke innforbi en "vanlig" veggboks så alle stikkontakter med lav profil krever en litt større boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

4512736.jpg.7f8ce7a37248e1caa9ea7c3811eaf337.jpg

 

Nytt spennende produkt fra Namron

https://www.elektroimportoren.no/namron-foh-bryter-batteri/4512736/Product.html?Event=productfamily

 

ZigBee batteribryter som kobles til hvilken som helst standard bryter. Hvis jeg forstår rett kan man her få eksempelvis Elko Plus dobbelbryter til å sende ZigBee-kommandoer og kun benytte batteri. Perfekt DIY for hobbyautomatikeren som vil ha gjennomgående design på sitt elektromatriell. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, liker termostaten. Lager lite lyd i releet. Såvidt jeg vet så støttes den i FutureHome og Homey, uten at jeg vet hvilke funksjoner. De dukker også opp i HomeAssistant via ZHA, med Z2m er den ikke støttet enda. Jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg prater med den.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heatit har kommet med en wifi-termostat som kan styres via app og Alexa (Google "under utvkikling")

Har effektregulator som har vært borte fra de siste Z-wave termostatene

https://heatit.com/product/10191/smart-products/thermostats/heatit-wifi/1109

edit: Denne kom i desember og var allerede nevnt på forrige side...

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17/04/2022 at 11:45, eisa01 said:

Heatit har kommet med en wifi-termostat som kan styres via app og Alexa (Google "under utvkikling")

Har effektregulator som har vært borte fra de siste Z-wave termostatene

https://heatit.com/product/10191/smart-products/thermostats/heatit-wifi/1109

 

... dette er den samme som den som ble lansert i desember i fjor...?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.