Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, sjabby skrev:

Ja forstod det, tenkte om noe kanskje visste noe mer konkret.

Har ikke sett den for salg noe steder enda. Tronika pleier jo å være forholdsvis raske med å legge ut nye produkter, og den har ikke kommet dit enda.

 

Personlig har jeg litt problemer med å tro på "revolusjons-preiket" fra Fibaro. De sa vel det samme om bevegelsessensoren og Swipe i sin tid... Men det er meg da, jeg er skeptiker tydeligvis. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det for tiden er mange produkter som kommer "snart", enten i førsteversjon eller en forbedret utgave. 
 
Kanskje folk kan legge ut her det de vet om? Så slipper folk "bomkjøp" på utgående modeller. [emoji4]
 
Det jeg vet om:
• Smarter coffee v2
• Thermofloor Multireg v2
• ID-lock v2
• Ring (eller var det Skybell?) v2



Hei, snakket med en forhandler av Nordan i dag om ID-lock V2. Denne er lansert på bygg reis deg nå, men er ikke i salg med en gang, ventet på konkret dato.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gromjohn skrev:

Hei, snakket med en forhandler av Nordan i dag om ID-lock V2. Denne er lansert på bygg reis deg nå, men er ikke i salg med en gang, ventet på konkret dato.

 

 

 

Ja, det står vel "tidlig 2018" på nettsiden deres.

Her er også litt mer info:

 og:

https://www.facebook.com/notes/id-lock/id-lock-150-nærmer-seg-lansering/1866398606711508/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En app for å publisere Android intents (meldinger fra apper) til MQTT.

F.eks sendes et intent når man setter eller endrer en alarm/vekkeklokke. Dette kan appen plukke opp og sende til MQTT broker.

Tasker kan brukes til det samme, men denne er nok enklere (og gratis)

https://play.google.com/store/apps/details?id=pixento.nl.broadcasttomqtt

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 25.10.2017 den 8.02, Hilmar skrev:

En app for å publisere Android intents (meldinger fra apper) til MQTT.

F.eks sendes et intent når man setter eller endrer en alarm/vekkeklokke. Dette kan appen plukke opp og sende til MQTT broker.

Tasker kan brukes til det samme, men denne er nok enklere (og gratis)

https://play.google.com/store/apps/details?id=pixento.nl.broadcasttomqtt

Da kan man kanskje også fange opp batteristatusen? Og sende den via MQTT. Den kan videre benyttes til å skru på lading av brettet når nivået er lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Morten B skrev:

Da kan man kanskje også fange opp batteristatusen? Og sende den via MQTT. Den kan videre benyttes til å skru på lading av brettet når nivået er lavt.

Jeg bruker Zanzito for å rapportere batteristatus for alle telefoner og nettbrett i familien (via MQTT).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, berland skrev:

Zanzito rapporterer batteristatus som et heltall mellom 0 og 100 som payload.

Ja var bare jeg som trodde jeg måtte lage den selv og legge inn payloaden men etter å ha titta i manualen var det jo veldig mye enklere ;)

Det så ut som en flott app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
18 hours ago, Moskus said:

Det tok jo bare 2++ år?

 

Prisen er iallfall høy nok... 1f628.png

Må ikke klage på prisen.

Skal være glad du ikke bor i Danmark: https://youcontrol.dk/fibaro-enheder/fibaro-intercom-doorbell.html ?

?

 

Edit: Ser forøvrig at resten av Fibaro utstyret på den siden var jo ganske "billig". Hvis man får handle eks mva.

Endret av JohnMartin
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2017 at 09:09, baronKanon said:

Ingen andre som er litt gira på Heatit Z-Stoveguard? Skal bygge om kjøkkenet (ett år på overtid) til våren/sommeren/høsten (alt avhengig av plan og bygg osv.). Funker som vanlig, men med energimåling etc. Kjekt å ha? Jeppers!

 

Men støtter den ikke noe annet en temperatur i kontakten? Mye vil ha mer ;) Vil ha effekt og forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.