Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
aleks skrev (7 timer siden):

Så på nettsidene til heatit det kommer en Zwater2 (vist i brosjyren over aktuelle produkter nå), men jeg har ikke sett et eneste utalgssted som har denne enda

Hva er nytt? Ser at den har 9 utganger og ikke 10. Noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (1 time siden):

Ser også at den har 2 analoge inputs og ikke 4. Kobles den ikke rett på 240V? Mener du at den for eksempel må ha ekstern strømforsyning for 24V?

Kobles rett på 230V, men leste for noen uker siden at man må ha ekstern strømforsyning for 24V.

 

Edit: Og ser på bildene at det ikke er 24V utganger på Z-Water2.

Endret av MrE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den støtter 800 er utelukkende positivt, men det er nok en stund til man ser controllere med 800-chip. De eksisterer, men er ikke utbredt (controllere med 700 kom jo nettopp..)

Som du sier, færre utanger, færre innganger og ikke innebygget strømforsyinng er i mine øyne en nedgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (På 19.12.2022 den 11.03):

At den støtter 800 er utelukkende positivt, men det er nok en stund til man ser controllere med 800-chip. De eksisterer, men er ikke utbredt (controllere med 700 kom jo nettopp..)

Som du sier, færre utanger, færre innganger og ikke innebygget strømforsyinng er i mine øyne en nedgradering.

800 chipen er vel først og fremst nyttig for batteridrevne enheter?

Jeg gikk for z-water 1 for 2 mnd siden, kunne ikke finne noen positive ting med å vente på 2eren.

Virker også som HeatIt har notorisk problemer med de første enhetene når de kommer med et nytt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Neophyte skrev (På 17.2.2023 den 7.53):

Den kobler til Dirigera hubben, så tipper Matter. Synd den ikke har Co2 sensor også. 

 

https://about.ikea.com/en/newsroom/2023/02/14/ikea-launches-vindstyrka-a-smart-sensor-to-measure-indoor-air-quality

Ser ut som den kan bestilles nå: https://www.ikea.com/no/no/p/vindstyrka-luftkvalitetssensor-smart-00498231/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvardgj skrev (6 timer siden):

Kan være et bilde av tekst

har en mistanke om at Heatit leser forumet her, for dette er det mange som har spurt om. forhåpentligvis blir prisen fornuftig 😄

og ikke minst en behagelig pris, sett opp mot andre produkter med samme funksjon. Men maks 420 mA på 5V kan vel ikke drive ipad eller lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
On 19/12/2022 at 11:03, MrE said:

At den støtter 800 er utelukkende positivt, men det er nok en stund til man ser controllere med 800-chip. De eksisterer, men er ikke utbredt (controllere med 700 kom jo nettopp..)

Som du sier, færre utanger, færre innganger og ikke innebygget strømforsyinng er i mine øyne en nedgradering.

 

Jeg bruker denne som kontroller: Z-Wave 800 Series Development Kit - Silicon Labs (silabs.com) Også artig å eksperimentere med å lage Z-Wave End Device med denne.

 

On 21/12/2022 at 10:26, iceball said:

800 chipen er vel først og fremst nyttig for batteridrevne enheter?

Jeg gikk for z-water 1 for 2 mnd siden, kunne ikke finne noen positive ting med å vente på 2eren.

Virker også som HeatIt har notorisk problemer med de første enhetene når de kommer med et nytt produkt.

 

Jeg kjøpte nylig en del slike: Heatit ZM Dimmer 250W Z-Wave dimmer module - Thermo Floor AS (thermo-floor.no)

 

Har ikke oppdaget noen problemer / bugs med de. Artig at de kan sende CENTRAL_SCENE_NOTIFICATION. Da kan jeg for eksempel slå av lysene i hele etasjen ved å dobbeltklikke på S1.

 

On 20/09/2023 at 20:45, Neophyte said:

Z-TRM6 ser ut til å være tilgjengelig nå. Z-wave 800 chip og ser ut som den viser både setpunkt og faktisk temp samtidig?

 

https://heatit.com/product/10294/smart-products/thermostats/heatit-z-trm6-white-ral9003/1109

 

Merkelig så lang tid det skal ta før den er tilgjengelig hos Elektroimportøren. De skal kanskje bli kvitt lageret med Z-TRM3 først?

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Neophyte said:

Z-TRM6 er på lager hos ThermoFloor hvis det ikke er viktig å handle hos Elektroimportøren: https://www.thermo-floor.no/heatit-controls/5430566/heatit-z-trm6-hvit-ral-9003-z-wave-termostat-3600w-16a-868-4-mhz

 

Ja, vet det. Den har vel vært tilgjengelig en måned der snart. Ønsker heller å handle hos Elektroimportøren. Merkelig at det tar så lang tid for de å ta den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 27/09/2023 at 23:03, OlavT said:

 

Ja, vet det. Den har vel vært tilgjengelig en måned der snart. Ønsker heller å handle hos Elektroimportøren. Merkelig at det tar så lang tid for de å ta den inn.


Da må du vente lenge, jeg sendte en mail til Elektroimportøren og spurte om når de får den inn, og fikk til svar: 

 

Quote

Hei, 

 

Vi har ikke denne i sortimentet, og har dessverre ikke mulighet til å ta den inn. 

 

Beklager så mye for det. 

 

Gir ingen mening at de ikke har "mulighet" til å ta den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker merkelig. Jeg har uansett meget god tid. Jeg styrer nå i utgangspunktet tur-temperaturen på vannbåren varme ut fra strømpris og i tillegg utgangene på Z-Water med script. Er lite avhengig av termostater som blir en utgift som ikke svarer seg økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.