Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

9 timer siden, Neophyte skrev:

Nå har Heat-it/Thermofloor flyttet datoer for det meste av Z-wave ting igjen.

 

Z-Therm2     Q2 2018 http://www.heatit.com/heating-control/floor-heating-thermostats/heatit-z-therm2/

Z-Temp         Q2 2018 http://www.heatit.com/z-wave/heatit-z-temp/

Z-Dim            Q3 2018 http://www.heatit.com/z-wave/heatit-z-dim/

Z-Radon        Q3 2018 http://www.heatit.com/z-wave/heatit-z-radon/

Z-Stoveguard Q3 2018 http://www.heatit.com/z-wave/heatit-z-stoveguard/

Uffda.
Har et prosjekt på gang hvor jeg tenkte å installere smarte produkter som også klarer seg fint på egenhånd, slik at man kan sette opp smarthusløsningen i etterkant, men det ser ikke ut til at man skal satse på HeatIT om man skal ha ferdig hus før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Greenwave Powernode å få tak i igjen tro? :)

https://youcontrol.dk/moduler-til-z-wave/stikkontakt-modul/np210-kf.html

Ligger i banneret der av og til... har aldri handla på den butikken der, så jeg vet ikke, men i og med at de skriver nå på lager igjen må det kanskje være noe i det?

image.png.705dd64ff2f2e2e78620ecfa882010d1.png

 

Riktig nok "dansk jord" på den der da.. (Og jeg er så heldig å ha der jeg trenger fra da en fikk kjøpe her til lands, så for meg er det ikke sååå viktig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bjwanvik skrev:

Er Greenwave Powernode å få tak i igjen tro? :)

 

Dessverre... :( 

Sitat
Thank you for your interest, but we are no longer manufacturing any Powernode products.  We decided to stop selling hardware products so we could focus on our core business, which is software development.
 
Best Regards,
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensative Strips Comfort og Sensative Strips Drip.
https://www.stripsbysensative.com/

Fikk dette svaret da jeg etterspurte lanseringsdato. (står kun available January 2018 på siden dems)

 

"Hi Robert
Thanks for your interest!

Regarding Strips Comfort and Drip we would like to inform you that the market rollout has started. These will be available in store/web in April 2008, 1st in EU than in the USA.  It is not yet finalized about which reseller will start selling first. Sorry for the inconvenience, we will be updating our homepage soon.

Feel free to contact us if you have any further queries!

Best Regards
Saira K.

Sensative Support
Sensative AB"

"correction: April 2018 :)

Sensative Support
Sensative AB"

 

Robert

Endret av bio
Ny info
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er Nest Hello på vei ut i butikkene. Ihvertfall i USA og UK. Norge kommer en gang i 2018 fikk jeg beskjed om.

 

Dessverre så er eneste mulighet til å se på kameraet igjennom appen. Kan ikke bruke lokal adresse eller via f.eks Blue Iris.
Som dessverre gjør det uaktuelt for oss. ?

 

Quote

In regards to your other question, you can only view the camera feed on the Nest App, but in any device that you can download it.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, JohnMartin skrev:

Da er Nest Hello på vei ut i butikkene. Ihvertfall i USA og UK. Norge kommer en gang i 2018 fikk jeg beskjed om.

 

Dessverre så er eneste mulighet til å se på kameraet igjennom appen. Kan ikke bruke lokal adresse eller via f.eks Blue Iris.
Som dessverre gjør det uaktuelt for oss. 1f612.png

 

 

Du kan hijacke streamen fra Nest kameraer og putte inn i stort sett hva du vil, f.eks iSpyConnect. Det krever at du gjør kameraet ditt "offentlig", slik at du får en public link. På denne linken kan du extracte M3U8 streamen. Det er dog kun de som har linken som kan se feeden, så sånn sett er det jo ikke public, og bør gå fint.

 

Vet ikke om dette går for Nest Hello, men de andre kameraene går helt fint. Gjort det selv i iSpyConnect, slik at jeg kan ta vare på footage med motion osv. Med Nest appen får du jo ikke tak i selve videofilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen som vet hvordan det er å bytte ut termostatene man har som er 16A til disse som er maks 13A? Eller bør jeg finne noen av første utgaven som støtter 16A?
Blir vel bare til at man ikke kan dra like mye ut av de, men kjører de jeg har nå på bare litt over min. Så skal ikke være noe problem utenom at det kanskje tar litt lengre tid å få opp varmen? Skulle gjerne hatt med strømmåling i noe de første ikke har. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som teller er hvor stor varmekabelen er. Ang min/max så er varmekabelen enten av eller på så den må tåle maks effekt. Ser på sidene til heatit at de takler 2900W så det er tallet du må tenke på. Og tar akkurat like lang tid å varme opp gulvet så lenge de kan brukes :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt mer på det. Trenger da egentlig ikke den nye typen med strømmåler. Siden jeg vet jo når de er av/på og watt finner jeg ut når det uansett er maks når de er på. 
Volt har jeg fra andre sensorer i nærheten.

 

Så kan lage en egen sensor i Home Assistant som viser forbruket på de :) 

 

Er vell stort sett bare strømmåler og s2 kryptereing som er forskjellen på heatit 1 og 2?

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dennis87 skrev:

Trenger da egentlig ikke den nye typen med strømmåler. Siden jeg vet jo når de er av/på og watt finner jeg ut når det uansett er maks når de er på. 

 

Merk at enkelte kontrollere (f.eks HomeSeer) ikke greier å hente ut info om av/på på versjon 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ZoRaC skrev:

 

Merk at enkelte kontrollere (f.eks HomeSeer) ikke greier å hente ut info om av/på på versjon 1. 


Kjekt å vite. Da må jeg sjekke litt mer. Vet du årsaken? Er det noen som klarer det og andre ikke? Har pi3 med Aeotec z-stick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2018 at 18:25, Odd said:

Jeg har en, fungerer utmerket.
Jeg har alle mine dimmere i sikringskapet.
7 stk Qubino Goap Switch Multilevel, og 1 Fibaro.

 

Hvordan fungerer dette i praksis? I sikringsskapet er det kurser som det er flere lys mm på. Splitter man opp og trekker dedikerte ledninger direkte til lyset man vil kontrollere? Klarer ikke helt å se det for meg. Kanskje mer tenkt brukt hvis man skal gjøre nye strekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.