Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dør og vindus sensorer - billige


Andreaz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som ny bruker av både forum og z-wave, tenkte jeg å dele litt erfaring med det lille jeg til nå har kjøpt. 

 

Startet med en magnetsensor fra Telldus, kjøpt på Jula.no. 299,- link-->telldus magnetsensor
Liten hendig sak, som også sender med en ren metallbrikke, for dører som slår utover.
Til sammenligning med den jeg har fra Sector alarm er jo denne veldig liten.

FullSizeRender.thumb.jpg.57f836c922a5bcf1550642a1f307327b.jpg

Har en Vera Lite kontroller i hovedetasjen, og magnetsensoren er for øyeblikket prøvemontert i 2. etasje. (har vannbåren varme, som erfaringsmessig kan forstyrre i alle fall wifi signaler.)
Fungerer utmerket, og oppdaterer seg i sentralen på >1 sekund.

Nr. 2, kjøpt fra en selger i Kina på Ebay.
Merket som NEO Coolcam. Mer rund i formen og ca 10-12 mm lenger i utførelse, men oppfattes fortsatt som veldig liten.

Fungerer også helt utmerket. Oppdateringen kan kanskje oppfattes å være litt tregere, men vi snakker fortsatt om rundt 1 sekund. (visuelt i app på telefon.)
Pris, inkludert frakt, hjem i postkassen -->> 175,-

Link-->> NEO Coolcam magnetsensor

Det er flere av disse, så søk litt rundt. Selgerene jeg har vært i kontakt med vet knapt hva de selger, så spørsmål om dette er beregnet  for EU måtte de komme tilbake til, men skimtet "E/U" på et bilde, så tok sjangsen. NEO Coolcam merket finner du også på andre enheter, bl.a bevegelsessensorer til en hyggelig pris.

 

Begge er merket med z-wave plus

 

Sist ut, men som ikke har ankommet ennå, er denne innfellbare dør/vindussensoren
Ca 220,- med frakt. Merket med "Aeotec". 

 

Så lærdommen her er at z-wave produktene ikke trenger å koste 500++ pr enhet (f.eks Fibaro) :)
 

 

IMG_1032.JPG

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom den innfelte sensoren. Levert på døra med DHL :) (Se link i hovedinnlegg til ebay-annonse)

IMG_1061.thumb.JPG.2dc2ba261f798b4c0ed5b07da4448f5f.JPG

 

Fungerte på første forsøk. Ble lagt inn i Vera Lite umiddelbart. Dog uten "offisiell støtte" så ingen standard-guide, men denne er den første sensoren jeg har lagt til, som ikke også slenger inn en "I/O sensor" ekstra :) men strengt tatt bare å stjerne-merke de, og kun se på favoritt-listen.

Var i kontakt med Vera sin support tidligere, som hjalp til å fjerne disse i/o enhetene, men etter en total-heng så resettet jeg alt sammen.
Det kjedelige med Vera og slike ikke-supporterte enheter, er at det kommer så mange "System alerts" hvis de er armed (Med tanke på å gjøre om dette til en erstatning for kjøpe-alarm med tiden)
Men da er det vel kanskje verdt å bevege seg over på HS :)

 

59b1abbfe6c25_ScreenHunter57.thumb.png.4ede7a2d3689a484a1ccb88a89978eff.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Nye magnetsensor i hus for test :)

Enda billigere denne gangen. 
Model HS1DS-Z

http://r.ebay.com/6DLUqg

IMG_1166.thumb.JPG.a3308ad123c59800440ec085523ac1d5.JPG

9 Pund, og 3,75 i frakt (+2 pr ekstra sensor.)

Ser også ut til å fungere helt utmerket. z-wave (plus?). Kjapt og enkelt å legge inn. (3 trykk på sabotasje-bryter, til grønn diode blinker)

Kun dobbelsidig tape, ingen medfølgende skruer. Hovedenheten kan man skru gjennom bakplate, men selve magneten er "solid".

Det positive med denne er at magneten fungerer på begge langsider, og foran.

Startet så vidt å se litt på HS, slik ser den ut der:

Lukket:

59e3bcb2c8f2c_ScreenHunter70.thumb.png.ae7f72826cfa1607fa56bfe2ed39b70b.png

Åpen:
59e3bcedc11fe_ScreenHunter71.thumb.png.059ecd77c4a413d91c5c792bcdc21423.png

Nederste icon "On-Open-Motion" forblir rød hvis tamper er utløst, og den vil da ikke rapportere lukket før lokket er på igjen.
Selve Tampering Cover er rød hele tiden. Men ikke forsket noe på det, da det ikke er aktuelt å ha tamper i vårt oppsett.

Endret av Andreaz
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.