Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

UZB-kontroller som faller ut


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et gjentagende problem i Homeseer der min UZB-kontroller "faller ut" og gir følgende feilmeldinger i loggen:

 

image.thumb.png.b08e1691cd884732466df502d83f677d.png

 

Jeg må da inn i Z-wave plugin for å restarte interfacet. Av og til må det gjøres et par ganger, og så virker det igjen. Da kan det virke noen minutter, timer eller dager før jeg står her med samme problem igjen.

 

Jeg kjører Homeseer på en Windows 10 VM oppå Unraid.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrick skrev:

Jeg kjører Homeseer på en Windows 10 VM oppå Unraid.

 

Noen forslag?

 

Dette er nok problemet. USB-passthrough er problematisk (i hvertfall på ESXi). Jeg og flere her hadde samme problem og løste det med en RPi med USB-interfacet og ser2net. Usikker på om man kan gjøre det samme på windows... men, å få USB-interfacet bort fra VMen tror jeg nok er løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det var jo litt kjipt, enda en dings som må funke for at ting skal funke. Fant for øvrig guiden din som jo bør være ganske enkel å kopiere.

 

Har ingen Raspberries slengende rundt nå, men det får man jo alltids tak i.

 

Hvordan er det med latencies for løsningen med ser2net? Kan ikke tenke meg at det skal legge til noe merkbart på kablet nettverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrick skrev:

Hmm.. Det var jo litt kjipt, enda en dings som må funke for at ting skal funke. Fant for øvrig guiden din som jo bør være ganske enkel å kopiere.

 

Jeg har kjørt med det siden i fjor høst og det er dønn stabilt. :) Jeg valgte med hensikt "minibian", for å få en distro med minst mulig som kan krasje den. 

 

12 timer siden, Fredrick skrev:

Hvordan er det med latencies for løsningen med ser2net? Kan ikke tenke meg at det skal legge til noe merkbart på kablet nettverk?

 

Jeg merker ingen forskjell. :)

Har blant annet en Nexa-bryter (433 MHz) på badet, den sender til RFXtrx433E som står i den fysiske maskinen med passthrough til VM med HS3, så må plugin parse kommandoen, et event trigges og sender kommando til UZB1 (på RPi) som igjen sender Z-wave-signal til en fibaro dimmer. Endringen er nesten instant - tipper 0,5-0,8 sek. :) 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Liten oppdatering her:

 

Jeg endte med å kjøre passthrough av hele USB-kontrolleren, og ting har kjørt stabilt siden.

 

HVIS DU KJØRER OS FRA USB-PINNE MÅ DU IKKE SENDE DENNE KONTROLLEREN VIDERE TIL GUEST OS

Endret av Fredrick
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrick skrev:

Liten oppdatering her:

 

Jeg endte med å kjøre passthrough av hele USB-kontrolleren, og ting har kjørt stabilt siden.

 

Det er også en mulighet, ja. :) 

Jeg prøvde det, men det ble bare krøll, siden jeg kjører ESXi fra USB-pinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrick skrev:

Det handlet bare om å ikke sende den kontrolleren videre :)

 

Jepp, der feila jeg. Brukte en hel dag på å få det opp igjen - måtte manuelt endre config-filer (på en annen PC), for å få deaktivert passthrough igjen.., :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrick skrev:

La til en liten edit i posten over, i tilfelle noen skulle stikke innom tråden ^^

 

Topp! :) 

 

På 19.9.2017 den 14.32, Fredrick skrev:

HVIS DU KJØRER OS FRA USB-PINNE MÅ DU IKKE sende den kontrolleren videre til host OS!

 

Du mener "guest OS", men jeg skjønner hva du mener! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.