Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Velux elektrisk takvindu


JohnMartin

Spørsmål

Holder som nevnt tidligere på å planlegge oppussing av et hus.

Fruen har meddelt at vi skal ha takvindu på loftstuen.

I min søken etter takvindu, så kom jeg da over Velux Integra.

Har ganske mange funksjoner, men vil jo så klart gjerne ha mulighet til å styre dette via HS.

Står på nettsiden at produktene bygger på sikker io-homecontrol® -teknologi. Hva nå enn det betyr?

 

Tror dere det er noe håp om å få dette inn i HS?

Eller er det noen andre vinduer som er enklere? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
43 minutter siden, JohnMartin skrev:

Står på nettsiden at produktene bygger på sikker io-homecontrol00ae.png -teknologi. Hva nå enn det betyr?

Det er enda en protokoll, som bl.a. Velux og Somfy bruker.

 

Gammel tråd, men ikke bare lovende for oss som ønsker en enkel løsning (se litt nedover):

https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=114644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har sjekket litt rundt og fant èn annen leverandør med elektriske vinduer, Fakro.

EL-DREVNE SENTERHENGSLEDE VINDUER Z-Wave

Quote

Dette vinduet har motor og fjernstyring, slik at du enkelt kan betjene åpning/lukking samt styre solskjerming.
Vinduet kommer med regnsensor, som automatisk aktiverer lukkefunksjonen når det kommer nedbør.

 

Sto ellers veldig lite om produktet, men har sendt de en e-post å etterspurt dokumentasjon og nærmeste forhandler :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
8 hours ago, morten6883 said:

Har du kommet lenger med dette? Jeg ser Velux har en gateway til dette..... https://www.velux.com/api/klf200 
Jeg har funnet en pris på 2700,-   her i landet men ser endel britiske nettsider har den til rett over 1000,- +mva og frakt++

 

Ble aldri noe takvindu.

Ble helt nytt hus i stede for oppussing. :)

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.