Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Assosiasjoner


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg en Dimmer 2 til å styre en FGS212 via S1. Jeg satte Parameter 27 til 0 (send group2-5 non-secure). Deretter la jeg inn assosiasjonen som vist på bildet i min første post. Så da er det bare å jobbe med å få nodon switchene til å fungere. 

Siden disse ikke støtter secure, så må jeg vel eksludere de nodene jeg skal ha inn på styringen, og deretter inkludere dem non-secure igjen. 

 

Er det noen som vet om Popp kontrollerne støtter secure ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TropiskNektar skrev:

Det virker som at du har like problemer som meg med Dimmer2 serien, ref tråden min "Kan ikke dimme Dimmer 2 med NodOn remote"

Jeg anbefaler deg å sende en mail til Fibaro om problemet du også samtidig som saken diskuteres her inne, slik at de ser at det er flere som sliter med det samme. Da er det mer sannsynlig for at de tar seg tiden med å komme med en skikkelig løsning.

 

Jeg sendte mail til dem på Tirsdag og venter fortsatt på svar.

 

Men ser at du skriver om dimmerfunksjon og det ser ut for meg at du bruker Nodon Octan. Vet ikke om det er noe forskjell på den kontra en vanlig veggbryter annet enn at den har flere knapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått Nodon til å fungere også... 

Inkluderte Dimmer 2 som non-secure

På Nodon : 

Parameter 1 til 2

Parameter 2 til 2

Assosierer gruppe 6 og 7 til hver sine dimmer 2, og vipps, så fungerer det i allefall å slå av og på lyset, har ikke testet dimmeren, siden jeg ikke har dimmepærer på de to rommene.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.