Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trenger litt tips som nybegynner på Domotics


Tarzan

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Tarzan skrev:

Vibrasjon soverom sensor.. Da bør det være en viss aktivitet der, og mulig man kan styre lyset deretter etterhvert... ;)

Klart! Er det en gang man har behov for RGB så er det vel da... :P

 

Men seriøst: Hvilken type sensor er det? :) 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du vil bruke multisensorens lux måler til å styre lys? eller multisensorens bevegelsessensor til å slå på lys når det er bevegelse?

 

med forbehold at det er over 1 år siden jeg hadde domoticz ;)

Så går du inn på "scenario" tab'en, lager ny, og på "add switch eller noe sånt" så trykker du add, og trigger bevegelsesdetektoren, da kommer den opp, og da kan du adde hva den skal styre, f.eks slå på lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bruke lux til å bedømme om det blir lys eller ikke. Så vil jeg bruke bevegelsessensor og tidsplan på å starte lyset bare på dagtid feks, og så kan man bruke vibrasjonssensor til å starte litt romantisk lysfarge og styrke... Temperaturen kan styre varmen...

Alt på Domoticz kommer på norsk (noe gebrokkent på enkelte områder)..

Prøver meg litt fram med Hendelser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du kan bruke "Level %" blokken under "Logic".

Men jeg mistenker at det ikke er mulig å gjøre noe i blockly basert på en level-verdi, men heller bare sette en level-verdi basert på noe annet.

Men jeg vet dette er klaget på i domoticz forumet, og jeg har ikke vært så aktiv på hjemmeautomasjon den siste perioden så for alt jeg vet kan det være fikset slik at det nå virker.

 

Jeg tror LUA må til.

Jeg er ikke noe ekspert på LUA, men holder på med et script for å sende en melding når temperatur overgår et vist nivå. Når det er gjort tror jeg det er veldig enkelt å konvertere til ditt bruk TS.

Når jeg sier "holder på med et script" så mener jeg egentlig at jeg holder på å lære meg LUA, språket virker egentlig ganske enkelt, så jeg tror ikke det skal bli noe problem om jeg får tid. Målet er å få det ferdig ila helga. (men det har jeg sagt om så mye :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.