Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Android Wear


Tor Aage

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Smartklokka er mitt kontrollpanel for huset. Jeg bytter mellom å bruke en Moto 360 og en Pebble, og begge fungerer flott med hjemmeautomasjon.

Med Android Wear vil jeg anbefale WatchMaker. Da kan du designe dine egne "fjes". Jeg har programmert klokka mi slik at jeg jeg kan styre lys, ytterdør, TV og garasjeport ved å trykke på for elementer på klokka, for eksempel "12", "6", osv.

Jeg kan også vise sensordata som temperaturer og status på dører.

Jeg bruker Tasker for å kunne snakke med Home Assistant.

 

Med Wear 2.0 får du også Google Assistant, som du kan gjøre mye kult med. Jeg har kun Wear 1.X, men har en raspberry pi med Google Assistant på som brukes hele tiden.

Slik ser min klokke ut:

 

WatchMaker Face- Timing Copy.jpg

20161201_000721.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er vel nesten påbudt med "AutoWear" app til klokka\tlf om man har android klokke.

 

Lage skjulte\synlige knapper som har flere funksjoner (feks tap, dobbel tap, swipe opp\ned\venstre\høyre osv).

Tar over styringen til Google Voice, slik at du kan sende kommandoene et annet sted enn googles service osv.  + at den forstår norsk.. :P

 

Må neste WatchMaker. litt interessant at man kan hente ut diverse data som temp\status på diverse ting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.