Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nest erfaringer?


vr24

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Har to Nest kameraer, en outdoor og en iQ indoor. Fungerer veldig bra. Appen er veldig bra, lett å navigere mellom tidspunkter med tidslinjen de har implementert. Litt dyrt ja, og man BØR ha abonnementet for å ha all funksjonalitet. (litt dumt at det koster så mye, koster 10 eller 30 dollar i mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 18/11/2017 at 14:56, anaxyd said:

Har to Nest kameraer, en outdoor og en iQ indoor. Fungerer veldig bra. Appen er veldig bra, lett å navigere mellom tidspunkter med tidslinjen de har implementert. Litt dyrt ja, og man BØR ha abonnementet for å ha all funksjonalitet. (litt dumt at det koster så mye, koster 10 eller 30 dollar i mnd)

 

Har vært i kontakt med Nest i forbindelse med at Nest Hello nå er på vei ut i markedet.

Der fikk jeg forklart at det ikke er mulig å se videostrømmen på noen annen måte enn via appen.
Er det det samme med kameraene de har?

Fånyttes å ha et kamera som ikke kan kobles opp mot Blue Iris. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, JohnMartin skrev:

 

Har vært i kontakt med Nest i forbindelse med at Nest Hello nå er på vei ut i markedet.

Der fikk jeg forklart at det ikke er mulig å se videostrømmen på noen annen måte enn via appen.
Er det det samme med kameraene de har?

Fånyttes å ha et kamera som ikke kan kobles opp mot Blue Iris. 1f612.png

Svarer det samme her også, du har spurt om det samme ca i en annen tråd så jeg. :-) 
 

Svar:

Du kan hijacke streamen fra Nest kameraer og putte inn i stort sett hva du vil, f.eks iSpyConnect. Det krever at du gjør kameraet ditt "offentlig", slik at du får en public link. På denne linken kan du extracte M3U8 streamen. Det er dog kun de som har linken som kan se feeden, så sånn sett er det jo ikke public, og bør gå fint.

 

Vet ikke om dette går for Nest Hello, men de andre kameraene går helt fint. Gjort det selv i iSpyConnect, slik at jeg kan ta vare på footage med motion osv. Med Nest appen får du jo ikke tak i selve videofilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive mer generelt rettet mot denne tråden også, siden jeg nå har erfaring med både Nest og Arlo.

 

Jeg har 1x Outdoor cam, og 1x iQ 4K indoor cam. Nest har en veldig bra timeline-app, utrolig enkelt å navigere seg frem og tilbake i tid. Bra kvalitet på kameraer også. Stor fordel at man slipper en "hub". Ikke mulig å få tak i videofiler på en enkel måte om man ønsker å arkivere noe. Slipper å lade, da de er koblet i strøm hele tiden. Men dette begrenser også hvor du kan montere de. Dyrt abonnement, noe som er største aberet med Nest for de fleste... Men her kan du kjøre egen løsning via iSpyconnect f.eks, hvor du har din egen cloud med motion detection osv. Trenger ikke noe abonnement om du gjør det på den måten.

 

Har 2x Arlo Pro. Arlo har en mye mer omfattende app, ikke like lett å navigere seg frem og tilbake, men Arlo funker her annerledes. Den tar kun opp når det er bevegelse, mens Nest tar opp hele tiden. Derfor funker allikevel Arlo appen veldig fint. Masse innstillinger å justere på ift. Nest, f.eks sensitivitet på video og lyd, osv osv. Veldig kjekt at de er helt trådløse, men litt dumt å måtte ha en "hub" til. Liker heller ikke at man ikke kan disable sirenen på hubben helt, slik at man ikke fyrer av denne ved et uhell. Vurderer nesten å bare klippe en kabel til speakeren i selve hubben. Videofiler kan du laste ned lokalt til en minnepenn ved behov, veldig kjekt. Arlo har jo gratis 7 dagers cloudlagring, det er helt topp. Man trenger ikke noe abonnement gående på denne egentlig.

Endret av anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at NEST har kommet med 5 dagers nest aware (lagring), så kr 50 pr mnd for første kamera og kr 30 for ytterligere så litt billigere enn før. Fine med nest aware at med det kan kamera skille mellom mennesker og andre ting så en kun får varsler når den ser mennesker, ikke nabokatten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, anaxyd said:

Svarer det samme her også, du har spurt om det samme ca i en annen tråd så jeg. :-) 
 

Svar:

Du kan hijacke streamen fra Nest kameraer og putte inn i stort sett hva du vil, f.eks iSpyConnect. Det krever at du gjør kameraet ditt "offentlig", slik at du får en public link. På denne linken kan du extracte M3U8 streamen. Det er dog kun de som har linken som kan se feeden, så sånn sett er det jo ikke public, og bør gå fint.

 

Vet ikke om dette går for Nest Hello, men de andre kameraene går helt fint. Gjort det selv i iSpyConnect, slik at jeg kan ta vare på footage med motion osv. Med Nest appen får du jo ikke tak i selve videofilene.

 

Så det du sier er at det er en løsning til å få en lokal videostream? Kjenner ikke til iSpyConnect, har forsåvidt ikke begynt å bruke Blue Iris heller, men har planer om at jeg skal få video feed fra ringeklokken opp på TV'n når noen ringer på, og da er jeg avhengig av at feed'en har en lokal adresse. :)

Og dette uten å betale for abonnement til Nest?

 

Har ikke behov for lagring av video, og er ikke interessert i enda et månedsabonnement :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JohnMartin skrev:

 

Så det du sier er at det er en løsning til å få en lokal videostream? Kjenner ikke til iSpyConnect, har forsåvidt ikke begynt å bruke Blue Iris heller, men har planer om at jeg skal få video feed fra ringeklokken opp på TV'n når noen ringer på, og da er jeg avhengig av at feed'en har en lokal adresse. :)

Og dette uten å betale for abonnement til Nest?

 

Har ikke behov for lagring av video, og er ikke interessert i enda et månedsabonnement :)

 

 

Det er det jeg sier ja. :) Står litt mer om det her: http://www.blog.jay-greco.com/wp/?p=229. Nei du trenger ikke abonnement for at det skal funke. Kun kamera.

 

Men som sagt, det betinger at du setter kameraet i share public, slik at du får en public link, står mer om dette her: https://nest.com/support/article/How-do-I-make-my-Nest-Cam-video-public-or-private

 

Så lenge softwaren din støtter en M3U8 stream, så skal det gå helt fint. Du kan sikkert finne noen "test-streamer" der ute for å teste opplegget før du kjøper deg Nest produkter. Her er noen: http://www.nestcamdirectory.com/view.php?cam=142

 

Her er M3U8 streamen for det kameraet: https://stream-alfa.dropcam.com:443/nexus_aac/d5621f9ea2b64ac492072120811cd838/playlist.m3u8 Den må enten puttes inn i software som f.eks iSpyConnect, eller så kan du åpne den i VLC for å se streamen.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.