Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan best sette hjemme/borte temp i HC2 med Multireg termostater?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat fått Fibaro Home Center 2 og en del multireg termostater med gulvføler, så jeg prøver å forstå hvordan jeg best kan sette "Hjemme/Borte" temperatur.

 

Det jeg ønsker er egentlig en knapp for "Hjemme" og en knapp for "Borte" som da skrur termostatene ned til feks 7grader og opp igjen til der de stod.

Har sett litt på Heating Panel i HC2, men her må alle termostater i gruppen ha lik "hjemme" temperatur og det ønsker jeg ikke.

 

I HC2 menyen så kan jeg sette temperaturen, eller bytte modus (Heating eller Energy save heating) og sette temperaturerpunkter på disse modusene.

 image.png.928780d607feece9d13420c9b9966589.png

 

Men hvis jeg setter 20grader på heating og 7grader på Energy save heating, så kommer det ikke klart frem hva som er hva,.

Begge disse er satt til Energy save heating, men termostaten i gangen oppdaterer seg ikke til 7 grader. (men på multiregboksen, så ser jeg at temperaturen nå er satt til 7grader. 

image.png.daea1d0bfb4ae8fa2abae35c73271cda.png

 

Vil det beste være å lage 2 scener som går igjennom alle termostatene og setter en temperatur og la modusen alltid stå på Heat?

Det er visst heller ikke mulig å hente ut info om termostaten "er på/jobber for å få opp temperaturen", som ville det gjort litt enklere å se at den nå stod på "hjemme" og jobbet med å få opp temperaturen.

 

Fint hvis noen har noen anbefalinger.

PS lurer også på om det er mulig å endre vær-infoen fra YR til meter/sek i stedet for km/h, fant det ingen plass?

image.png.6e433248583819df1d39a37019cdcdca.png

 

 

Endret av kikkomana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kikkomana skrev:

Begge disse er satt til Energy save heating, men termostaten i gangen oppdaterer seg ikke til 7 grader. (men på multiregboksen, så ser jeg at temperaturen nå er satt til 7grader. 

Du må polle termostaten. Jeg kjenner ikke til hvor i HC2 du setter det, men mulig skal det være. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.