Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ResponsiveVoice - Last ned norske talebeskjeder som MP3


Moskus

Anbefalte innlegg

Tips fra @Andreas gjorde at jeg oppdaterte et gammelt (og ubrukelig) script slik at det nå er "brukelig" igjen. :)

 

ResponsiveVoice.vb

Sub Main(Byval input as Object)
    Dim speakThis as String = hs.ReplaceVariables(input.ToString)

    Dim remoteFile as String = "https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=" & speakThis & "&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1"
    Dim localFile as String = hs.GetAppPath & "\tts.mp3"

    My.Computer.Network.DownloadFile(remoteFile, localFile, "", "", False, 3000, True)
End Sub

... lagrer en MP3-fil som heter "tts.mp3" i HS3-katalogen din. Denne kan du spille av via Squeezebox, Sonos, eller HS3 Speaker client. :)

 

"Paremeters" er selve strengen. Du kan bruke Replacement Variables.

"Wait for script to finish before continuing" er viktig for å laste ned filen før du spiller den av.

AVtWUhw.png

 

Jeg testet dette over kl. 11:15 og spilte av "Dette er en test! Klokken er kvart over elleve!".

Imponerende. :) 

  • Like 3
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Moskus skrev:

Det kjører, men ResposiveVoice svarer ikke innen 3 sekunder, ser det ut som. Hva prøver du å si?

Samme som deg, men har også testet enda enklere og kortere setning uten hell. Jeg forsøkte også å endre til det jeg antar er fra 3 sekunder timeout til 5 sekunder, uten noe forbedring.

 

Hvis jeg kopierer lenken til @Andreas inn i Chrome på HS3-maskinen så fungerer det som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Einar said:

Det ser ut til at noe med æ, æ eller å gir Error 400. Men "po" gir en rimelig forståelig "på".

""Kjukkenovn po" er bedre enn mange snekkere jeg har truffet. 1f604.png

 

 

Det funger hos meg (Windows 10, engelsk språk, norsk tastatur). Testet med "Pære, kjøkken, åker. Klokken er $time". 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 9.01, Moskus skrev:

Skikkelig snålt, jeg har problemer med å se forklaringen... :( 

Kan det ha noe med skriverettigheter til HS3-mappen? Kan ikke skjønne at det kan være det, da alt annet av plugins og script fungerer. Ellers så har jeg hatt noe fuss rundt bruken av . og , 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, iceball skrev:

Kan det ha noe med skriverettigheter til HS3-mappen? Kan ikke skjønne at det kan være det, da alt annet av plugins og script fungerer. Ellers så har jeg hatt noe fuss rundt bruken av . og , 

Ja, det kan det være, selv om feilmeldingen ikke tyder på det. Men du kan legge til den lokale brukeren til HS3-mappen under "Security" så burde det være løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Ja, det kan det være, selv om feilmeldingen ikke tyder på det. Men du kan legge til den lokale brukeren til HS3-mappen under "Security" så burde det være løst.

Det var dessverre allerede gjort. Fikk laget litt lydfiler manuelt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe feil på TTS URL:

sep-25 22.22.58   Error 1 Running script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\ResponsiveVoice.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation.The operation has timed out
sep-25 22.22.55   TTS URL https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=Test&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1
sep-25 22.22.55   Event Running script and waiting: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/ResponsiveVoice.vb
sep-25 22.22.55   Event Event Trigger "Snakking Test norsk TTS"
sep-25 22.22.55   Event Event Snakking Test norsk TTS triggered by the event page 'Run' button.

 

Så jeg la til en tilsvarende linje hs.WriteLog("Local URL", localFile):

sep-25 22.27.42 Local URL  C:\Users\Alexander\Desktop\tts.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som  @Moskus skrev:

7 timer siden, Moskus skrev:

Bytt ut localFile-linja med denne:


Dim localFile As String = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop & "\tts.mp3"

 

Bytter jeg ut med original linje så blir loggen: 

sep-25 22.32.08 Local URL   C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\tts.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvis du er på HS3-maskinen og åpner linken 

https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=Test&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1

... så går det helt fint?

 

My.Computer...DownloadFile er en innebygget funksjon som lager en webclient og laster ned filen uten mer dikedarer. Ettersom ResponsiveVoice svarer fort burde det ikke være noe problem.

 

Hva om du legger en null til bak tallet 3000? Altså en timeout på 30 sekunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.