Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skap til switch og aksesspunkt i garasje


kris10an

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som seg hør og bør så var jeg selvfølgelig påpasselig med å strekke cat6 kabel ut til garasjen da den ble bygd i våres. Nå skal jeg ha opp en switch og aksesspunkt der inne et eller annet sted, men vil gjerne beskytte enhetene fra eksos, støv og fuktighet. Noen som har forslag til et veggmontert skap eller lignende som har plass til en enkel 8 ports switch og en ubiquiti ac ap pro?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Med mindre du er Reodor Felgen og stadig bygger Il Tempo Gigante-aktige kreasjoner, synes jeg er det er overkill å anskaffe spesielle skap til nettverksutstyr i garasjen. 

Med mindre du har veldig spesielle behov, holder det med en enkel (billig) unmanaged switch og AP etter smak og behov. 

 

Slikt genererer såpass mye varme at kondens ikke blir noe issue. 

 

Hvis utstyret noen gang tar kvelden grunnet eksos/støv, er det nok modent for utskifting uansett. 

 

Bare mekk til et proprietært skap selv, hvis du føler at du trenger det. 

 

My two cents...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobbet tidligere i en produksjonsbedrift som generererte mye støv, men likefullt var det 2 "normale" dataskap som sto ute i produksjonshallen. utstyret var litt støvete, men funket fint.

så lenge kondensen ikke kommer og tar utstyret, skal det nok ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.