Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa WRM 252 - Finne RF Koder


Kimzer

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte en Nexa WRM 252 for å styre noe belysning hjemme, prøveprosjekt til jeg får dette til.

Skulle spare noen kroner så droppet å kjøpe en nexa fjernkontroll.

 

Oppsettet er som følger:

Raspberry Pi 3 med OpenHab 2.

RF-Link 433Mhz fra kjell.com

Nexa WRM fra clasen

 

Har fulgt litt forskjellige guider på dette men kommer ingen vei, de fleste guider ender med å bruker RFSniffer til å finne kodene fjernkontrollen sender mot Nexa.

Men har også forstått at siden det er Nexa Self learning teknologien som sitter i WRM 252 så skal det vel gå ann uten å bruke en fjernkontroll? (usikker..)

 

Ser dog også at en Nexa fjernkontroll koster bare en hundrelapp så om jeg ikke får til dette så kjøper jeg vel en sånn..

 

Spørsmålet er uansett om man kan finne koder å sende uten fjernkontrollen, eller på en annen måte få paret raspberry pi mot nexa wrm 252.

Noen som har vært borti dette?


Kimz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFlinken funger og? Prøvd den opp mot andre 433mhz produkter? Jeg kjørte selv med 2 sånne sender/mottakere du hadde, og slet da med rekkevidden, og jeg hadde et par jeg måtte teste med før eg fant de 2 som funket best. Har du antenne på dem? Jeg loddet på en ledning på X antall cm, må ha lengden tilpasset 433mhz.

 

(Rflinken kan du koble til Pc'en, kjøre domoticz og lage en bryter med AC protokoll, og så prøve å sende on/off til Nexaen)/ har ikke kjennskap til hvordan det kan gjøres i OpenHab.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.