Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Node ble ekskludert ved feil, får den ikke inn igjen?


Erling

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg jobbet (altfor) mye med Z-Wave, la inn en del nye Fibaro brytere , Popp, Strips osv.

 

I forbindelse med inkludering av Popp røykvarslere ble det også ekskludering, mer om det senere. ?

 

Når jeg kjørte en ekskludering i Homeseer, aktiverte på kontroller, trykket på røykvarsleren:

 

Da forsvant node 74, som var lyset på soverommet. Altså, ikke i nærheten av den jeg aktiviserte.

 

Shit tenkte jeg, får fikse den senere...

 

Nå som alt det andre begynner å falle på plass, vil jeg gjerne ordne opp på soverommet.

 

Node 74 er borte fra Homeseer, ikke får jeg ekskludert eller inkludert den.

 

Eneste sporet jeg har av node 74 er i et event, men da som missing.

 

Frustrert.

 

X-Files eller andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Erling skrev:

Når jeg kjørte en ekskludering i Homeseer, aktiverte på kontroller, trykket på røykvarsleren:

 

Da forsvant node 74, som var lyset på soverommet. Altså, ikke i nærheten av den jeg aktiviserte.

Øh... unnskyld? En node som var inkludert ekskluderte seg selv? Du trykket ikke tilfeldigvis på en knapp eller noe?

 

Vi vet ikke hva slags dings "Node 74" er, det kunne vært greit å vite... ;)

 

9 minutter siden, Erling skrev:

Node 74 er borte fra Homeseer, ikke får jeg ekskludert eller inkludert den.

Ekskludere kan du alltid hvis du velger "Exclude from network" og sender en NIF (typisk med å trippeltklikke på en bryter koblet til S1, eller på B-knappen. Hvis det er Fibaro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt ved kontrolleren midt i boligen, ref. kort avstand ved inkludering.

 

Soverommet hadde en Fibaro 2xx-on/off bryter lagt til som node 74 uken før.

 

Vet dessverre ikke mer nummeret på den fra mobilen nå. Sorry.

 

+

 

Når jeg eller onkelungen klikker lynkjapt på bryteren 3 ganger skjer det ingfnting. Hverken ved exclude eller include.

 

B er gjemt, må jeg ta den ut og teste skal jeg notere ned nummeret.

 

EDIT: Er en av disse FGS-212 eller FGS-213

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk foe tipset, B-knappen hjalp ikke...

 

Skulle ønske vi fikk en butikk i Stavanger som hadde slikt på lager.

 

Blir lettere med ny dings når elektrikeren kommer i morgen for å gjøre litt andre ting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, iceball skrev:

Klikker du for kjapt så registreres ikke endringen muligens. Jeg åpner alltid opp og trykker på B/S-knappen (Qubino).

Jeg håper at du er klar ang. advarsel fra Qubino (Z-Wave Plus baserte enheter):

"WARNING: Service button S must NOT be used when module is connected to 110-230V power supply."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, hkmod25 skrev:

Jeg håper at du er klar ang. advarsel fra Qubino (Z-Wave Plus baserte enheter):

"WARNING: Service button S must NOT be used when module is connected to 110-230V power supply."

Står ikke dette i de gamle versjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel derfor jeg har påpekt: Z-Wave Plus baserte enheter...

Litt upresist fra min side. I firmware 1.0-1.2 (tror det var riktige nummer), altså samme plus versjon hele tiden, så står det at man kan trykke inn S-knappen. Advarselen står i 1.4 manualen ser jeg.
Hvilken skade kunne dette i teorien gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.