Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Amazon kliner til med en haug nye Echo produkter:

 

2 Gen Echo Med Dolby Lyd

Echo Plus Med innebygget HUE hub

Echo Spot Med innebygget skjerm

Echo Connect For å koble på en analog telefonlinje eller VoIP

 

Fra før kjenner vi

Echo 1 Gen Med vri kontroll på toppen

Echo Dot 1Gen Med vri kontroll på toppen

Echo Dot 2Gen Med trykk kontroll på toppen)

Echo Show Med touch skjerm

 

Sistnevnte har jeg 2 stykker av men uten en Amerikansk Amazon konto ser det vanskelig ut å få noe nytte av den.

Er det noen har som har lykkes med å få seg en slik konto?

 

Andre som har noen erfaring med disse nye produktene (når de kommer) så er vi interessert i å høre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo før forsøkt å sette opp en Amerikansk konto for å spille filmer fra min Amazon prime konto.

Det strandet på at kredittkorte(ne) ikke ble akseptert og Visa ringte tilslutt og slurte på hva som foregikk :) 

(Jeg brukte min JettCarrier adresse i US)

 

Men etter å ha hatt 2 Echo Show stående en stund, og etter å ha lest at @mk1 black limited bruker messaging, googlet jeg litt og fant denne:

https://beebom.com/how-install-georestricted-apps-iphone/

 

Tipset jeg tok herfra var å la være å oppgi kredittkort på iTunes kontoen !

 

Så etter å ha byttet Apple ID på telefonen og oppgitt "none" på kredittkort fikk jeg lov til å bytte til amerikansk Appstore og laste ned Alexa Appen :D 

(Byttet ikke region på telefonen en gang)

 

Når jeg startet opp Alexa appen kunne jeg logge på min eksisterende Alexa (Amazon) konto og vips så ble jeg bedt om å aktivere messaging ! Hurra.

Edit: Og den aksepterte mitt NORSKE mobil nr

 

Så var det bare å logge på med min vanlige Apple ID igjen og Appen ligger der fremdeles.

Nå er jeg i full gang med å rename Echo devicene mine til fornuftige ting og ser at det er ihvertfall 5 mann her på forumet som har åpnet for å bli oppringt... ;) 

(Sorry .. jeg har blokkert alle bortsett fra @iblis)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Fermate skrev:

Jeg har jo før forsøkt å sette opp en Amerikansk konto for å spille filmer fra min Amazon prime konto.

Det strandet på at kredittkorte(ne) ikke ble akseptert og Visa ringte tilslutt og slurte på hva som foregikk :) 

(Jeg brukte min JettCarrier adresse i US)

 

Hm.. Dette er jo bare tull, jeg HAR jo en Amazon konto med Jetcarrier adresse.

Det var iTUNES kontoen som jeg sleit med. Men der leser jeg at en kan bruke PayPal for å gå rundt det problemet.

 

Men vil det hjelpe meg å se Prime Videoer fra Amazon da??

Eller er det IPen min som den blokkerer på?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.