Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro dimmer 2 - on last level - unknown


ZoRaC

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Moskus skrev:

Sjekket assosiasjoner?

Z-wave plugin version?

 

Har nå oppgrader til HS 3.0.0.368, ingen endring.

Z-wave er fortsatt 3.0.1.130 (som nevnt).

 

Assosiasjoner er Gruppe 1 mot HS (uten endpoint) + en annen dimmer på gruppe 5.

 

Ser ellers at jeg også får samme som @Heggholmen i loggen:

Sitat
Oct-09 08:45:33   Z-Wave Device: 1-stue Lys salongbord Power Set to 27.7 (W)
Oct-09 08:45:30   Z-Wave Device: 1-stue Lys salongbord Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Oct-09 08:45:30   Z-Wave Warning Probable Invalid (MULTILEVEL) Frame Received from Node 17 = 26-03
Oct-09 08:45:28   Z-Wave Device: 1-stue Lys salongbord Power Set to 7.1 (W)
Oct-09 08:45:28   Z-Wave Device: 1-stue Lys salongbord Switch Multilevel 1 Set to 40%
Oct-09 08:45:27   Device Control Device: 1-stue Lys salongbord Switch Multilevel 1 to On Last Level (255) by/from: CAPI Control Handler
Oct-09 08:45:23   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Power Set to 0 (W)

 

12 minutter siden, Moskus skrev:

Rapportert til HS på forumet?

Ikke enda, erfaringsmessig er det jo her smartingene er... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg må prøve BETA-likevel:

Sitat

Changed in version 3.0.1.146 (Beta)
* Fixed issues with Fibaro FGD212

(...)

Changed in version 3.0.1.140 (Beta)
* Fixed Fibaro FGS-212 switches attached to S1/S2 now update status in HS ok

Changed in version 3.0.1.139 (Beta)
* Fixed Fibaro FGS-223 switches attached to S1/S2 now update status in HS ok

 

https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=175414

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Heggholmen skrev:

Da har jeg kjørt en rescan, og justert assosiasjonene igjen - ser ut til å fungere. Har ikke klart å fremprovosere problemet på "boblebadet" igjen hvertfall...

 

Takk, da skal jeg også oppgradere og teste det når jeg får tid. :) Jeg har ikke noe GUI for lysene, så sånn sett er det ikke så farlig for meg om det står «unknown», det bare irriterer meg når jeg ser det i device manager... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppgradert også (3.0.1.148), kjørt rescan, fjernet de ekstra assosiasjonene og restartet HS - fortsatt samme feil. :(

Sitat
Oct-12 21:06:12   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Oct-12 21:06:12   Z-Wave Warning Probable Invalid (MULTILEVEL) Frame Received from Node 32 = 26-03
Oct-12 21:06:12   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Switch Multilevel 1 Set to 22%
Oct-12 21:06:11   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Power Set to 0.5 (W)
Oct-12 21:06:09   Device Control Device: 1-gang Lys gang Switch Multilevel 1 to On last level (255) by/from: CAPI Control Handler

 

Noen andre tips, eller er det bare å forsøke å melde det til HS-folket og se om de bryr seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppgradert også (3.0.1.148), kjørt rescan, fjernet de ekstra assosiasjonene og restartet HS - fortsatt samme feil. [emoji20]
Oct-12 21:06:12   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Oct-12 21:06:12   Z-Wave Warning Probable Invalid (MULTILEVEL) Frame Received from Node 32 = 26-03
Oct-12 21:06:12   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Switch Multilevel 1 Set to 22%
Oct-12 21:06:11   Z-Wave Device: 1-gang Lys gang Power Set to 0.5 (W)
Oct-12 21:06:09   Device Control Device: 1-gang Lys gang Switch Multilevel 1 to On last level (255) by/from: CAPI Control Handler
 
Noen andre tips, eller er det bare å forsøke å melde det til HS-folket og se om de bryr seg?

Samme problem her også, fulgte samme fremgangsmåte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎10‎.‎2017 den 21.31, ZoRaC skrev:

Jeg får det forresten bare ved bruk av "On Last Level", som jeg har lagt til som beskrevet i Homeseer-skolen.

Kanskje det ikke fungerer lengre?

On Last Level burde jo ha dukket opp av seg selv. Skjer det samme hvis du styrer dimmeren via assosiasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.