Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bevegelsessensor


Mosemann

Spørsmål

Hei

 

Holder på å legge opp el anlegg i gangen, hvor jeg skal ha ledlys med dimmer. Tenker også å koble til en bevegelsessensor som kan slå på lyset på natta hvis noen går på do.

 

Hva bør jeg velge nå som jeg har alle muligheter - kablet eller trådløs sensor? Hvilke fordeler har de to? Evnt forslag til konkret modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
På 8.10.2017 den 23.02, Vitellius skrev:
 
Om det ikke blir mye ekstra arbeid/kostnad ville jeg helt klart gått for kablet. Selv valgte jeg Aeotec Multisensor (https://www.tronika.no/no/zwave-sikkerhet/837-multisensor-zw100.html ). Denne kan du også felle inn i himlingen ved å bruke egen "brakett" (ekstrautstyr). 

Takk for svar! Jeg har også sett på denne sensoren, men tenkte i utgangspunktet på z-wave vs "gammeldagse" bevegelsessensorer (f.eks https://www.elektroimportoren.no/elko-rs-16-polarhvit/1478171/Product.html?Event=variantslist) som kan settes opp uten hub eller annet utstyr. Men med en slik ville jeg vel ikke kunne få noe signal til huben, kun slå på lyset?

Men Multisensor 6 går på USB, må jeg da trekke et rør med USB-kabel fra sikringsskapet og fram til detektoren? Vil jo ikke ha noen ledning hengende oppover langs veggen i gangen... Kan jeg da evnt koble flere i parallell?


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Endret av Mosemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På ‎08‎.‎10‎.‎2017 den 23.34, Mosemann skrev:

Men Multisensor 6 går på USB


 Den kan også gå på batteri.
 Trenger ikke rør til sikringsskapet .. men et stik med 220v til USB laderen. (for å unngå batteri)
Det vil si det overføres ikke noe data via USB kabelen, kun strøm.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.