Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Superkjapp guide: RaspBee, deCONZ og JowiHue


Moskus

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...

Jeg oppgraderte min PI da den har vært litt ustabil. Og etter dette har jeg ikke fått logget inn på deCON.

Får bare dette bildet og vet ikke passordet. 
image.png.4a36d6b5fe3d14b1ab15691ac499a296.png

 

Finner heller ikke noe Dokument som sier hva default passord er, har prøvd å resette passord men dette feiler. 

 

HVA GJØR JEG ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, clio75 skrev:

Finner heller ikke noe Dokument som sier hva default passord er, har prøvd å resette passord men dette feiler. 

 

Dette står på forsiden på GitHub-siden til deconz:

Sitat

Select your your gateway and login with its password (default: delight).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, clio75 skrev:

delight er selvfølgelig prøvd, men kommer ikke inn :)

 

Prøvd en annen nettleser? Vet de har strevd mye med cache-problemer ved oppgraderinger. 

 

Ellers er det noen tips her:

https://github.com/dresden-elektronik/phoscon-app-beta/issues/19

 

Evt så kan du legge inn en kommentar der - de svarer hele døgnet, virker det som :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, ZoRaC said:

 

Prøvd en annen nettleser? Vet de har strevd mye med cache-problemer ved oppgraderinger. 

 

Ellers er det noen tips her:

https://github.com/dresden-elektronik/phoscon-app-beta/issues/19

 

Evt så kan du legge inn en kommentar der - de svarer hele døgnet, virker det som :) 

Merkelig å ting begynner å virke når mann spør om hjelp. 

var nok Crome som var med på spøken 

 

Takk @ZoRaC

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Argh... der knakk minnekortet på Pi'en sammen etter et par litt for hyppige strømbrudd (elektriker-indusert). Så fint jeg er flink med backup da... Pokker! ;)

 

Første gang på et år jeg faktisk har bruk for Zigbee, trenger noen midlertidige lyskilder i et uferdig påbygg. Jaja, kjapt å sette det opp på nytt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fermate skrev:

 

Hvorfor kjører du Pi og ikke bare en deCONZ USB rett i HS serveren?

Fordi virtualisering gjør USB direkte til noe ustabile, fæle greier. Samt at det begrenser plasseringsmuligheter. :) 

 

(Nei, jeg kunne brukt en USB-over-ethernet-løsning, men er så fornøy med Z-NET at jeg ønsket meg en ZIG-NET også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Super guide, la inn denne på RP'en og så fulgte guiden for UZB1 over nettwork for Homeseer så nå har eg både deCONZ og UZB1 oppe å går på samme enhet :)

 

Og må sei, deCONZ virker mye meir stabilt enn Ikea gateway'en, veit ikkje om min var ko ko men eg måtte restarte Ikea gatewayen min 2-3 ganger om dagen...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, hflatoey skrev:

Og sei, deCONZ virker mye meir stabilt enn Ikea gateway'en, veit ikkje om min var ko ko men eg måtte restarte Ikea gatewayen min 2-3 ganger om dagen...

 

Har du bytta nettverkskabel og strømforsyning til ikea gw? De som følger med er elendige. 

 

Uansett, deCONZ er mye bedre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke tilfeldigvis være noen her inne som har kjennskap til hvordan jeg endrer ip-adresse upnp kjører som broadcast på raspbee gw?
(Fryktelig rusten på linux, og dette har jeg vel igrunnen aldri gjort..)

Oppdaget for noen dager siden at JowiHue krangler med deConz og mister forbindelsen selv om den tydeligvis etablerer en forbindelse et kort øyeblikk.

image.png.d5b8bb8985e383375644ac2c8b3294a2.png

 

Rimer særs dårlig med dette:

image.png.340458e3769ebd0cace29363d26956a6.png

 

url-base er jo helt feil, ser nesten ut som en slik selvtildelt ip når alt annet feiler? Greia er at her det er jo tilsynelatende ikke noe annet som feiler..

 

 

 

Kjører siste versjon av alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.