Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MULTIREG ® Z-Wave termostat med MTC2 gulvføler


T_1

Anbefalte innlegg

Jeg har flere termostater i huset av typen Micromatic MTC2 som styrer foliebasert gulvvarme. Disse har gulvføler for å begrense temperaturen i parketten.

 

Selve termostaten er jo enkel å bytte ut, men gulvføleren ligger under parketten og er nok umulig å fiske ut, da den ikke ligger i rør.

 

Jeg ser at Multireg sin termostat kan konfigureres til å bruke forskjellige ohm verdier på føleren ( 0, 12, 15, 33 or 47kΩ). MTC2 føleren er oppgitt til å ha følgende karakteristikk:

-10: 64 kohm

0: 38 kohm

10: 23,3 kohm

20: 14,8 kohm

30: 9,7 kohm

 

Er det noen som har erfaring med å bruke en Multireg z-wave termostat sammen med gulvføleren til MTC2?  Og i så fall, hvilken innstilling av ohm verdi på føleren skal man bruke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har nettopp byttet ut 3 stk MTC2-enheter med Multireg z-wave termostater. To av de eksisterende følerne satt fast, men ser ut til å fungere fint ved 12Kohm innstilling. På den siste bruker jeg medfølgende føler på 10Kohm, og temperaturene på de ulike gulvene ser ut til å stemme godt overens både ved 12 og 23-25 grader.

 

Endret av Vistabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.