Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SG LedDim Smart hack


mjenssen93

Anbefalte innlegg

Til de som har spurt: nei, jeg har ikke delt kode enda. Tenkte å rydde opp litt i protokollhåndteringen før jeg gir ut noe. Versjonen dimmer jeg har, forholder seg ikke til mulighetene som ligger i (tredjeparts)protokollen for endringsrapportering når verdier endres, så jeg må polle jevnlig. Ditto etter endring fra koden min, selv om protokollen egentlig skal støtte å gjøre endringer med feedback. Iofs ikke et stort problem å polle, men det medfører mer støy over bt enn jeg ønsker meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært i kontakt med SG nå! Det har vært sertifiseringsprosess som har gjort at de har fjernet støtte for Apple HomeKit til denne sertifiseringa er i orden! De har kommer langt i prosessen og regner med at det ikke er lenge til det er klart

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med den danske sg-avdelingen, og de sa følgende:

"Koden er faktisk fjernet, men har dukket opp igjen under Gateway-informasjonen din, under" Administrer enhet "."

Kan du bekrefte eller nekte dette?

Meldingen min har gått gjennom google translate i tilfelle det ikke gir mening 😅Jeg snakket med den danske sg-avdelingen, og de sa følgende:

 

"Koden er faktisk fjernet, men har dukket opp igjen under Gateway-informasjonen din, under" Administrer enhet "."

 

Kan du bekrefte eller nekte dette?

 

Meldingen min har gått gjennom google translate i tilfelle det ikke gir mening 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 21.12.2020 den 14.12, Simon01 skrev:

Nå har oppdateringa kommet🙌


Hei, jeg ser ikke HomeKit-koden under enhetsbehandling -> Gateway. Hva er det som oppdateres for at du skal få tak i koden? App eller firmware?

 

Appen er på versjon 3.16.403 (iOS)

3B1A4AFF-AC83-48AA-9D85-2CF82091CE09.png

Endret av Tonarheim
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonarheim skrev:


Hei, jeg ser ikke HomeKit-koden under enhetsbehandling -> Gateway. Hva er det som oppdateres for at du skal få tak i koden? App eller firmware?

 

Appen er på versjon 3.16.403 (iOS)

3B1A4AFF-AC83-48AA-9D85-2CF82091CE09.png

Jeg måtte oppdatere appen først, så måtte jeg oppdatere firmware under Enhetsbehandling -> Gateway -> Firmware versjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye raskere og mer stabilt å styre lysene med Gateway gjennom Google Home/HomeKit?

med SG appen merker jeg at den bruker litt tid for å få kontakt med alle, og når jeg endrer lyset i et rom i en etasje, og går tilbake, så begynner den på nytt for å få kontakt med alle etasjene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
16 hours ago, manimy said:

Jeg har oppdatert appen, men får ikke opp den nye oppdateringen til gateway. Prøvd alt. Noen som har samme problem?

 

Jeg har samme problem og har planer om å nullstille gateway (hvis det i det hele tatt er mulig) en dag jeg har mye tid til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei! Hvordan fikk du oppdatert gatewayen? Min har fortsatt «firmware --« 
Kom det som et valg at du kunne oppdatere den? 

Hei

Oppdateringen gjorde jeg her rett før jul.
Jeg oppdaterte gateway i enhetsbehandling.

Ser nå at min gateway har
firmware versjon 2.2.422

Jeg har ikke oppdatert siden 2.2.420

Bruker automatisering i HomeKit og det fungerer når jeg forlater og ankommer hjemmet.

Dimming fungerer også fint i Homekit noe det ikke gjorde før 2.2.420 ble tilgjengelig.

Jeg kan høre med SG hva status er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 23/05/2021 at 12:35, SGme said:

Hei!

Er det mulig å koble SG smart spotter til Google Home app uten SG gateway ?! Noen erfaringer ? 

Det er ikke mulig uten gateway per i dag.

 

Jeg har noen leddim smart pill'er med trådløse brytere. Og jeg driver å ser litt på muligheten for å styre dette direkte fra Home assistant via bluetooth in i mellom. Det skal i teorien være mulig. Men har ikke kommet så langt. Har fått logget kommunikasjon mellom app og dimmere så langt. De trådløse bryterne ser ikke ut til å bruke BT. Om noen har dekodet BTLE kommunikasjonen til disse allerede så må de gjerne dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Berg skrev (På 29.5.2021 den 20.59):

Det er ikke mulig uten gateway per i dag.

 

Jeg har noen leddim smart pill'er med trådløse brytere. Og jeg driver å ser litt på muligheten for å styre dette direkte fra Home assistant via bluetooth in i mellom. Det skal i teorien være mulig. Men har ikke kommet så langt. Har fått logget kommunikasjon mellom app og dimmere så langt. De trådløse bryterne ser ikke ut til å bruke BT. Om noen har dekodet BTLE kommunikasjonen til disse allerede så må de gjerne dele.

Hei! Kommet noe videre her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Kiny said:

Hei! Kommet noe videre her? :)


Jeg aner ikke hva andre evt har gjort, men jeg lagde min egen gateway for et års tid siden, som jeg integrerte med Siri. Dekodet protokollen, og koblet rett til meshet fra en Raspberry PI med BT. Det funker bra nok hos meg, men burde vært ryddet saftig opp dersom mange andre skulle brukt det. Kan slenge koden på Github ved anledning.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.