Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SG LedDim Smart hack


mjenssen93

Anbefalte innlegg

einaros skrev (1 minutt siden):


Jeg aner ikke hva andre evt har gjort, men jeg lagde min egen gateway for et års tid siden, som jeg integrerte med Siri. Dekodet protokollen, og koblet rett til meshet fra en Raspberry PI med BT. Det funker bra nok hos meg, men burde vært ryddet saftig opp dersom mange andre skulle brukt det. Kan slenge koden på Github ved anledning.

Gjør gjerne det! :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hej, jeg er i gang med at lave en python package til at interface med SG smart enheder.

Der vil tilsidst/sideløbende blive udviklet en MQTT integration af SG smart pakken således det nemt kan interface med home assistant, men også andre løsninger. Det kan dog tage lidt tid før det hele bliver færdig da jeg også skal passe arbejde og familie.

 

Har man ikke tålmodighed til at vente kan man selv komme i gang med følgende information:

 

Det er korrekt  at SG smart protokollen er krypteret som @Berg skriver. Fortvivl dog ej da SG blot bruger Qualcomms CSR Bluetooth mesh protokol (og chip). Med denne viden er det til at komme i gang da nkaminski har en guide på hvorledes man dekrypterer denne protokol https://github.com/nkaminski/csrmesh. Nu skal man blot kende pin koden til netværket, men man kunne jo starte med at forsøge sig med 1234 ;)

Endret av fromm1990
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
fromm1990 skrev (På 16.1.2022 den 11.29):

Hej, jeg er i gang med at lave en python package til at interface med SG smart enheder.

Der vil tilsidst/sideløbende blive udviklet en MQTT integration af SG smart pakken således det nemt kan interface med home assistant, men også andre løsninger. Det kan dog tage lidt tid før det hele bliver færdig da jeg også skal passe arbejde og familie.

 

Har man ikke tålmodighed til at vente kan man selv komme i gang med følgende information:

 

Det er korrekt  at SG smart protokollen er krypteret som @Berg skriver. Fortvivl dog ej da SG blot bruger Qualcomms CSR Bluetooth mesh protokol (og chip). Med denne viden er det til at komme i gang da nkaminski har en guide på hvorledes man dekrypterer denne protokol https://github.com/nkaminski/csrmesh. Nu skal man blot kende pin koden til netværket, men man kunne jo starte med at forsøge sig med 1234 ;)

Noen oppdatering på dette? 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.