Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MQTT plugin


T-Rex

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Håvardgj skrev:

kopierte du både .exe og .dll fila? jeg fikk samme feilen og oppdaget at jeg ikke hadde tatt med .dll fila.

EDIT: win eller linux du kjører på?

 

Jeg bare installerte den fra plugin-vinduet, trodde det var nok jeg. Er på linux.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg får det hver gang jeg oppdaterer en plugin. Løser seg da med en restart. 

 

Sier loggen noe?

 

Akkurat installert den. Restart hjalp ikke.

 

Får følgende feilmelding:

image.png.c3d5332c8c4447f04ddf26b90846578c.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
43 minutes ago, Ruud said:

 

43 minutes ago, Ruud said:

Hvor finner jeg MQTT plugin?

Må du kjøre en MQTT broker i tillegg (mosquitto) eller blir denne pluginen selve Broakeren?

 

Under lighting and primary technology inne i HS.

 

Du må ha broker

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen som er flinke på MQTT der ute? Jeg prøver å pushe AMS info via MQTT til homeseer(MQTT plugin). Problemet er bare at jeg kjører en raspberry pi utenfor LAN til å lese AMS. Port forwarding fungerer ikke på denne ruteren(4g) men jeg har klart å google meg til at en kan sette opp en "bridge" til skyen(cloudMQTT) og sende via denne. Dette har jeg gjort, men det fungerer heller ikke, men usikker på hvor det går galt :P Noen som har gjort dette før? Evt vet om noen gode guides? 

 

Jeg kjører dette oppsettet:

Node-red

Mosquitto broker

cloudMQTT broker

Homeseer MQTT gratis plugin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oddvar skrev:

Er din RPi bak nevnte 4G-ruter? Det er ruteren som din broker henger bak du må åpne port(er) på. Et alternativ er evt. å bruke JSON-APIet til HomeSeer.

 

Ja det stemmer, det er denne jeg ikke får åpnet porter på(enn så lenge iallefall). Jeg har dog fått connection til cloudMQTT fra rpi nå, men å få connection fra homeseer til cloudMQTT ser ut til å være verre. Mulig jeg kan lage en bro på pc'en som kjører HS3.

 

JSON-API'et? Hvordan tenker du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Salvesen said:

Noen som er flinke på MQTT der ute? Jeg prøver å pushe AMS info via MQTT til homeseer(MQTT plugin). Problemet er bare at jeg kjører en raspberry pi utenfor LAN til å lese AMS. Port forwarding fungerer ikke på denne ruteren(4g) men jeg har klart å google meg til at en kan sette opp en "bridge" til skyen(cloudMQTT) og sende via denne. Dette har jeg gjort, men det fungerer heller ikke, men usikker på hvor det går galt :P Noen som har gjort dette før? Evt vet om noen gode guides? 

 

Jeg kjører dette oppsettet:

Node-red

Mosquitto broker

cloudMQTT broker

Homeseer MQTT gratis plugin

 

Det som og kan være greit er å innstallere ein MQTT client på rpi'en slik at du kan sjå om Mosquitto brokeren faktisk virker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hflatoey skrev:

 

Det som og kan være greit er å innstallere ein MQTT client på rpi'en slik at du kan sjå om Mosquitto brokeren faktisk virker :) 

 

Ser ikke ut som jeg kan bruke den på RPI siden jeg ikke får åpnet noen porter, må derfor gå via cloudMQTT ser det ut til. Denne vet jeg at virker da jeg kan se at RPI connecter. Problemet er bare å få clienten til å connecte(HS3 plugin) da en ikke kan endre port(går ut i fra at den er hardkodet til å bruke port 1883). Så da ser det ut som kanskje jeg connecter plugin mot en broker lokalt på pc, og så setter opp denne i bro med cloudMQTT eller noe slikt. Det bør iallefall gå i teorien :P Prøvde å laste ned den andre MQTT plugin'en til homeseer også, men ser ikke ut til at en kan bytte port der heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salvesen skrev:

Prøvde å laste ned den andre MQTT plugin'en til homeseer også, men ser ikke ut til at en kan bytte port der heller. 

 

Du må jo henge med, det ble lagt til i nest siste versjon av mcsMQTT, i går! ;) 

Sitat

PR119 4/11/2018 3.2.15.0 Allow entry of Broker port other than 1883

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salvesen skrev:

Og update failer såklart :P

 

Jepp, jeg må prøve 4-5 ganger hver gang jeg skal oppdatere mcsMQTT (og noen andre). Jeg oppdaterte for 10 min siden, måtte prøve 3 ganger.

Noen ganger må jeg ta en omstart av HS etter update og da viser det seg at den har blitt oppdatert likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ZoRaC skrev:

 

Jepp, jeg må prøve 4-5 ganger hver gang jeg skal oppdatere mcsMQTT (og noen andre). Jeg oppdaterte for 10 min siden, måtte prøve 3 ganger.

Noen ganger må jeg ta en omstart av HS etter update og da viser det seg at den har blitt oppdatert likevel...

Hehe ja det er vell litt typisk updates generelt kanskje :P Har hatt mye problemer med pushover også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Jepp, jeg må prøve 4-5 ganger hver gang jeg skal oppdatere mcsMQTT (og noen andre). Jeg oppdaterte for 10 min siden, måtte prøve 3 ganger.

Noen ganger må jeg ta en omstart av HS etter update og da viser det seg at den har blitt oppdatert likevel...

 

PS, får du også inn ett lass av verdier en ikke forventer på denne plugin'en? Under assosiasjons tabben? Jeg får alt annet enn hva jeg forventer, aner ikke hvor det kommer i fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.