Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Universal Binary Sensor


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å få Fibaro Universal Binary Sensor til å virke med 3-4 temp sensorer. Er det noen som har noe erfaring/ triks? 

 

Jeg klarer å få den til å oppdage 1 temp sensor, også med kabel på 20+ meter mellom Fibaro og 18b20 temp sensor, men om jeg prøver å sette opp en "serie" med 3 eller 4 sensorer med ca. 2.5m mellom hver 18b20 så oppdages ingen av de. Jeg følger manual til Fibaro ift lengder og type ledning og bær være godt innenfor margin av hva som skulle virket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forsøke med 2x sensorer nært fibaromodulen som et feilsøkingssteg for å se om du får dem opp når du fjerner og legger til modulen?

Jeg bruker 3xds8b20 til to universal sensorer og de fungerer (uten at det hjelper deg).

 

Har 1,5m nettverkskabel fra Fibaromodulen, med sensorene loddet inn forskjellige plasser på denne. hver sensor igjen har ca 50cm kabel, så totalt er det ikke mer enn ca tre meter med kabel på hver fibaromodul, altså veldig kort strekk kontra dine 20 meter, men fibaro sier jo 30 meter i manualen, og 1w igjen skal jo takle flere hundre meter.

tilkoblet 12v strøforsyning dersom det skulle spille en rolle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om å starte litt enklere. Prøvde med 2 stk 18b20; først 2m kabel til en sensor og deretter 2m til neste sensor og det får jeg til å virke. Så da er det vel bare å ta små steg for å debugge seg frem til noe som er stabilt og virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.