Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

*løst* Hvordan få speak til å virke


Tor Aage

Anbefalte innlegg

Tenkte å bruke pc’n som kjører HomeSeer til litt varsler og få den til å si ting basert på bevegelser eller hendelser i systemer. 

Men, jeg får kun HomeSeer til å snakke ut i HSTouch, og kun når den står åpen på telefonen, men skulle gjerne hatt lyden ut på pc’n..

 

hva skal det stå som client for å få lyden ut der?

Endret av Tor Aage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ZoRaC skrev:

Jeg har ikke testet det, men vil tro det skal stå det samme som du ser nederst på "Setup"->"Network" (under  "Connected Speaker Clients").

Det står det ingenting. Ikke før jeg åpner HSTouch.. men da kommer uansett lyden på telefonen, og ikke på pc’n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor Aage skrev:

Det står det ingenting. Ikke før jeg åpner HSTouch.. men da kommer uansett lyden på telefonen, og ikke på pc’n

 

Sier "speaker"-klienten på PCen at den er "connected"?

Står det noe i HS-loggen når du starter speaker-programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Sier "speaker"-klienten på PCen at den er "connected"?

Står det noe i HS-loggen når du starter speaker-programmet?

Jeg går inn i mappen med HS, og klikker på speak, eller speaker.exe eller hva den het, men det skjer ingenting da. Timeglass i et kort øyeblikk bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor Aage skrev:

Jeg går inn i mappen med HS, og klikker på speak, eller speaker.exe eller hva den het, men det skjer ingenting da. Timeglass i et kort øyeblikk bare..

 

Er det på samme maskin som HS kjører?

Hvis ikke, prøv å reinstaller HS på den PCen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tor Aage skrev:

Jeg går inn i mappen med HS, og klikker på speak, eller speaker.exe eller hva den het, men det skjer ingenting da. Timeglass i et kort øyeblikk bare..

Får du ikke et hvitt speaker ikon opp nede til høyre ved siden av klokken (System Tray)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.10.2017 den 22.02, Moskus skrev:

Får du ikke et hvitt speaker ikon opp nede til høyre ved siden av klokken (System Tray)?

Nei.. :-/ 

svigerfar prøvde også å hjelpe via remote desktop, men konkluderte at programmet ikke starter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg har selv aldri vært borti at Speaker ikke starter, selv i maskiner uten lydkort. Men @Tor Aage, det er ellers lyd i PCen?

Jada. Lyd i pc ellers. Hører pling og andre Windows-lyder. Ned speaker symbol, så mener du ikke det ikonet for justering av volum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 13.09, ZoRaC skrev:

Hva sier eventviewer? Logges det noe når den ikke starter?

Mener du det man får frem med ctrl-alt-delete?

 

Der ser jeg ingenting. Alt som skjer er et timeglass i et bittelite øyeblikk, men finner ikke ut at det skjer noe noe sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tor Aage skrev:

Mener du det man får frem med ctrl-alt-delete?

 

Der ser jeg ingenting. Alt som skjer er et timeglass i et bittelite øyeblikk, men finner ikke ut at det skjer noe noe sted..

 

Nei, mener eventviewer/hendelsesloggen på PCen.

Start->hendelsesliste->windows logger->applikasjonslogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Kan du legge ut hele feilmeldingen? Kanskje er det en ekstramodul til .NET som mangler på pcen, eller noe sånt? :) 

Gir dette noen mening?

 

Speaker.exe
      3.0.0.8
      58e6a9de
      KERNELBASE.dll
      10.0.14393.1532
      5965adf7
      e0434352
      000c2522
      1cb0
      01d3502ab5aca461
      C:\Program Files\HomeSeer HS3\Speaker.exe
      C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
      91958116-41da-44c8-b847-9a075e2391ae
       
       
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Hmm, da burde det vel funke. 

Virker Windows Media Player som det skal?

Jeg hadde Windows 10 faktisk. Klistremerke med Win7 var vel fra maskina fra ny..

 

Installerte noe sånn MediaPack-tillegg, og da virket Speak :->

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.