Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kondensator (10nf/1000V/10%) - hvor finner jeg slikt?


Anbefalte innlegg

Ikke direkte relatert til hjemmeautomasjon, men jeg forsøker meg her likevel!

 

Prøver å reparere en gammel platespiller, og det kan være at kondensatoren før motoren er gåen.

 

Jeg har googlet en del og kan ikke finne noe der jeg vanligvis bestiller (mouser.com). Et og annet merkelig E-bay-treff dukker opp, men får det ikke helt til å stemme. 

 

Det står at kondensatoren er på 10nf/1000V/10% i servicemanualen. På selve kondensatoren står det ERO KT 1801 - 0,0,1/1000 250V +/- 10% F3.

 

Kan man eventuelt koble seg rundt den for å teste at ikke selve motoren er gåen, eller er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link til servicemanual. Eller screenshot.

Jeg antar det er en støydemper, og da kan du kjøre uten for å se om motoren virker. Verdien tyder på at det er det. Da bare klipper du den ut. Er det 2 slike der så kilipp begge. De ligger da antageligvis fra hver sin fase mot jord.

 

Og da er det mer moderne varianter som er bedre som erstaning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.