Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Telldus live går "offnet"


Bjonor

Anbefalte innlegg

For styring av varme på hytta har jeg kjøpt Tellstick Znet lite v.2.

Ved 2 anledninger har jeg opplevd at jeg ved forsøk på pålogging har fått melding om at enheten har gått offnett.

Eneste måten å få den på nett igjen er å ta full restart ved å ta strømmen. Dette er problematisk da hytta 25 mil unna.

Er det andre som har hatt liknende problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Telia sit 4G Mobilt Bredbånd.

For å sjekke problemet har jeg nå tatt med routeren hjem og har opplevd samme problemet hjemme.

Når problemet oppstod, koblet jeg fra porten på routeren og sjekket denne med tilkobling av PC og den var i orden.

Koblet Tellstick til annen port, men den kom ikke på nett før jeg hadde resatt ved å koble fra strømmen.

Tror derfor problemet ligger i Tellstick.

Neste skritt blir å koble Tellstick til Getboksen for hjemmenettet og se om problemet oppstår igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjonor skrev:

Koblet Tellstick til annen port, men den kom ikke på nett før jeg hadde resatt ved å koble fra strømmen.

Tror derfor problemet ligger i Tellstick.

Ja, Tellstick'en burde kunne håndtere evt. problemer med internett-tilgangen. Jeg hadde sendt dem en epost.

 

1 time siden, Bjonor skrev:

Neste skritt blir å koble Tellstick til Getboksen for hjemmenettet og se om problemet oppstår igjen.

Smart. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er Telldus sitt forslag til løsning på problemet:

 

"En hel del användare sätter en mekanisk timer till sin TellStick som slår av/på den en gång per dygn för att på så sätt trigga routern att se till att hålla TellStick online."
 

Ikke veldig elegant løsning på noe som burde vært ordnet i SW.

  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har samme problemet, 4G Telenor. Modem (Huawei) "henger av og til, og mer enn én gang pr mnd.

Problemet løst med "god gammeldags timer", dvs den er digital.

Hos meg er det ikke Telldus som foråsaker dette, men mobilruter/mobilnett.

Har vært i kontakt med Telenor om dette, de sa "det bare er sånn"....

Hjemme med fibernett har aldri stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, arneolav skrev:

Hos meg behøves ikke restart av noen av Tellstick, (Net og ZNetV2) det er kun routeren som må restartes.

 

ok, da har dere ikke helt samme problem:

På 16.10.2017 den 7.04, Bjonor skrev:

Koblet Tellstick til annen port, men den kom ikke på nett før jeg hadde resatt ved å koble fra strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.