Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Jeg ser forresten ut til å ha et annet problem også.

Ingen av mine devicer knyttet til Teslaseer ser ut til å få oppdatert sin status noen gang, uansett hva jeg setter som oppdateringsinterval.

Hvis jeg deaktiverer pluginen, sletter alle devicene, og reaktiverer plugin, kommer alle devicene opp på nytt med riktig status, men denne statusen ser ut til å bli stående i evig tid.

Har satt oppdateringsfrekvens til 1 min, og loggen (debug modus) viser at riktig data blir mottatt, men ingen devicer ser ut til å bli oppdatert.

Se screencast av mitt problem.

 

Er det noe jeg har gjort galt, eller er det en feil et sted?

(Har forsøkt med 2 versjoner av exe-filen, laget henholdsvis 5/3 kl 12:37 og 12/3 kl 13:01. Samme problem på begge.)

Endret av Sverre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sverre skrev:

Stemmer! 1f44d.png1f60a.png

 

Edit: Helst med mulighet for å trigge "updatenow" fra eventer

Skal lage en update now device, men litt usikker på hvordan jeg skal løse det med ingen oppdatering automagisk. Det lar seg løse, vill bare gjøre det på en grei måte. Pr i dag fungerer det ikke å sette til 0(testet i går da jeg aldri hadde tenkt på det ?). 

11 minutter siden, Sverre skrev:

Jeg ser forresten ut til å ha et annet problem også.

Ingen av mine devicer knyttet til Teslaseer ser ut til å få oppdatert sin status noen gang, uansett hva jeg setter som oppdateringsinterval.

Hvis jeg deaktiverer pluginen, sletter alle devicene, og reaktiverer plugin, kommer alle devicene opp på nytt med riktig status, men denne statusen ser ut til å bli stående i evig tid.

Har satt oppdateringsfrekvens til 1 min, og loggen (debug modus) viser at riktig data blir mottatt, men ingen devicer ser ut til å bli oppdatert.

Se screencast av mitt problem.

 

Er det noe jeg har gjort galt, eller er det en feil et sted?

(Har forsøkt med 2 versjoner av exe-filen, laget henholdsvis 5/3 kl 12:37 og 12/3 kl 13:01. Samme problem på begge.)

 

Hm, sånn i utgangspunktet tipper jeg det er pga floor og room er endret. Dette er dog noe jeg kan unngå, men har åpenbart brukt selve teslaSeer i oppdateringsfunksjonen. Skal sette det på listen også :) Prøv å installer på ny og behold teslaSeer og teslaSeer enn så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Salvesen skrev:

Skal lage en update now device, men litt usikker på hvordan jeg skal løse det med ingen oppdatering automagisk. Det lar seg løse, vill bare gjøre det på en grei måte. Pr i dag fungerer det ikke å sette til 0(testet i går da jeg aldri hadde tenkt på det 1f602.png).

??

Synes det burde være en grei løsning å sjekke på oppdateringsfrekvens lik 0. Mener det skal være nokså standardløsning ellers i HomeSeer også.

 

22 timer siden, Salvesen skrev:

Hm, sånn i utgangspunktet tipper jeg det er pga floor og room er endret.

Det stemmer. Tenkte ikke over at det kunne ha påvirkning, men det gir jo mening! Lar de stå urørt foreløpig!

 

22 timer siden, Salvesen skrev:

Har oppdatert nedlastningslenken på førstesiden. Skal nå fungere ett år frem i tid :) Legger inn nye versjoner etterhvert som jeg lager de. 

Så bra!

 

Du har ikke dette som noen form for åpen kildekode?

Si ifra hvis du ønsker hjelp til å legge inn framtidige utvidelser (både på Teslaseer og andre interessante prosjekter). Jeg har foreløpig liten erfaring med programmering mot HomeSeer (holder på å lære meg denne verden), men har jobbet som systemutvikler i C# i over 10 år, så burde kunne bidra litt i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få lagt til "speed"? :)

 

Har laget til scheduling av HVAC start i HSTouch men må jo nesten stoppe HVAC igjen etter ei viss tid i tilfelle bilen ikkje blir brukt likevel men hadde vært fint vist eg kunne brukt "speed" til å kanselere stop av HVAC slik at den ikkje stopper vist eg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hflatoey skrev:

Er det mulig å få lagt til "speed"? :)

 

Har laget til scheduling av HVAC start i HSTouch men må jo nesten stoppe HVAC igjen etter ei viss tid i tilfelle bilen ikkje blir brukt likevel men hadde vært fint vist eg kunne brukt "speed" til å kanselere stop av HVAC slik at den ikkje stopper vist eg kjører.

 

Tja det kan jeg vell legge til. Men ser den er NULL når den ikke kjører, og sannsynligvis ett kall(miles tipper jeg) når en farter rundt. 

 

Men er det ikke bedre å bare bruke GPS koordinatene dine? Lagre de unna når du starter og sjekk etter X antall minutt om de er like(tilnærmet)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny versjon ute, finnes på linken i første post samt changelog og div info. Jeg har lagt til en del nytt ift forespørsler jeg har fått. Så en bør reinstallere alt. Dvs slette devicer og legge inn alt på ny. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å teste den nye versjonen! :)
Forøvrig innbiller eg meg at bilen taper mykje strøm når den står ubrukt. Eg antar at det er fordi eg har hatt oppdateringsfrekvens på 1 minutt - korriger meg gjerne om det er rein innbilling.


Eg har også brukt linkmytesla.com i nokre år - den tenesten trur eg at ikkje sender wakeup-call til bilen kontinuerlig, til tross for at den er kontinuerlig oppdatert.
Kan det vere en funksjon som i API'en som sørger for at bilen ikkje vekkes opp kvar gang man ønsker å sjekke f.eks. GPS-status, men at du ikkje bruker denne i Teslaseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, DLEVY skrev:

Gleder meg til å teste den nye versjonen! :)
Forøvrig innbiller eg meg at bilen taper mykje strøm når den står ubrukt. Eg antar at det er fordi eg har hatt oppdateringsfrekvens på 1 minutt - korriger meg gjerne om det er rein innbilling.


Eg har også brukt linkmytesla.com i nokre år - den tenesten trur eg at ikkje sender wakeup-call til bilen kontinuerlig, til tross for at den er kontinuerlig oppdatert.
Kan det vere en funksjon som i API'en som sørger for at bilen ikkje vekkes opp kvar gang man ønsker å sjekke f.eks. GPS-status, men at du ikkje bruker denne i Teslaseer?

 

Hei,

 

Jeg bruker ikke wakeup. jeg poller bare det som "trengs" av funksjoner i den frekvensen du selv setter. Det er nok akkurat samme måte linkmytesla gjør det, men dette er jo bare tipping. Nå kan du dog skru av polling og gjøre det manuelt om du ønsker. 

 

Jeg har ikke testet ift hvor mye strøm det går, men jeg tviler på det går særlig mye. Men det kan du jo teste også :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Salvesen skrev:

Jeg har ikke testet ift hvor mye strøm det går, men jeg tviler på det går særlig mye. Men det kan du jo teste også :)

Ok... eg skal teste litt på det :)

Endret av DLEVY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Salvesen skrev:

Eg har også brukt linkmytesla.com i nokre år - den tenesten trur eg at ikkje sender wakeup-call til bilen kontinuerlig, til tross for at den er kontinuerlig oppdatert.

 

Uten at jeg har satt meg grundig inn i dette, så vet jeg at mobil-appen i hvert fall vekker bilen fra en eventuell dvaletilstand når den startes.

Jeg forventer derfor at dette skjer ved alle kall til API'et som etterspør data om bilens tilstand, men jeg vet ikke med sikkerhet.

Det som er sikkert er at bilen sparer en god del strøm på å forbli i dvalemodus, i forhold til å bli vekket. Dette er testet og erfart av mange som er på ferie i lengre tid, ved at de som stadig sjekker batteristatus med mobilen mens de er på ferie, kommer tilbake til en bil med mindre strøm enn de som lar bilen stå "uforstyrret".

 

Det burde vært en mulighet for å gjøre kall til API'et uten å vekke bilen, men jeg tror dessverre ikke det er mulig.

I så fall vil tjenester som linkmytesla.com sørge for at bilen aldri sovner skikkelig.

 

En enkel test er å gå ut til bilen rett før du legger deg, og se om den er "klar til bruk".

Dersom du kan sette deg inn og "starte" den nesten umiddelbart, er det noe som har sørget for at den ikke er i dvale.

Når jeg gjør det samme, tar det ca 30 sek fra jeg åpner døra til jeg kan sette bilen i drive. (Tesla-logo vises på skjermen i mellomtiden mens den våkner.)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sverre skrev:

En enkel test er å gå ut til bilen rett før du legger deg, og se om den er "klar til bruk".

Dersom du kan sette deg inn og "starte" den nesten umiddelbart, er det noe som har sørget for at den ikke er i dvale.

Når jeg gjør det samme, tar det ca 30 sek fra jeg åpner døra til jeg kan sette bilen i drive. (Tesla-logo vises på skjermen i mellomtiden mens den våkner.)

 

Enig med alt du skriv om dvaletilstand og besparelse av batteri ifbm. det.

Som nevnt så har eg brukt Linkmytesla i fleire år, og eg opplever sporadisk at bilen ikkje er "klar til bruk" dersom eg setter meg inn i den på "uvanlige tidspunkt" - altså tidspunkt bilen ikkje har lært seg at eg pleier å bruke den. Altså lar Linkmytesla bilen min gå i dvale - i alle fall periodisk.

Så da KAN det kanskje vere at Linkmytesla gjer dette på ein annen måte - og/eller at API'et støtter det på ein eller annan måte...

Eg skulle gjerne bidratt her, men eg er ikkje teknisk kompetent nok. Her er uansett kontaktinfo til han som har laga/drifter Linkmytesla, dersom du Salvesen ønsker å ta en dialog med han. Han framstår som en hyggelig fyr :) 
Mikkel Korup Lauridsen <[email protected]>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hflatoey skrev:

Hei,

 

Trur du kanskje har pakket ned versjon b og ikkje c som du sikkert hadde tenkt :)

 

image.png.2de9a1bf02e32cc6ce094e2984b92caf.png

 

Ser selve exe filen er kompilert som C så er nok bare jeg som har glemt å endre mappenavnet :) Det skal være nye devicer i denne, så du merker det fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hflatoey skrev:

Hmm, får ikkje opp dei nye... Er det ikkje berre å disable plugin, erstatte exe filen og så enable den igjen?

 

Dessverre så håndteres ikke dette så bra i dag, så for å være sikker må devicer slettes og så genereres de igjen når du starter applikasjon. Det er noe jeg skal se på, en dag i fremtiden :P Du må også slenge inn teslaseer folderen da det er noen nye bilder der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hflatoey skrev:

Ok, da virket det, prøvde å slette alle utenom climate on/off men det virket berre 75% :P

 

Takker :)

 

Litt usikker på hva du mente med den siste der :P

 

Men det er neste på listen, håndtering av nye devicer altså. Lei av å fikse på alexa greiene mine hver gang jeg legger til ny device i teslaSeer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.