Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale Doorman og iM1


Anbefalte innlegg

Jeg er også veldig interessert i om det fungerer. Har ventet på denne lenge, så når den ble lansert kontaktet jeg Yale her i Norge. 

Med svarte ganske enkelt at den ikke vil fungere...

Etter å ha søkt litt på nett, virker det som om Doorman ikke har mulighet for å parre seg med denne modulen... 

Verisure-modulen parrer seg visstnok automatisk... 

 

Noen som har prøvd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Yale Norge ikke ønskeer å bryte avtalen med Verisure på noen som helst måte - derfor svar om at det ikke funker eller brydd på garanti o.l.

 

Tror også at Yale Global (eller hva det nå enn heter) har satt en standard på sine "add-on" moduler slik at eneste som behøves å endres mellom f.eks. Z-wave og Homekit eller Z-wave og Verisure er selve chip-en i modulen. Altså behøves ingen endring i låsen eller modulens ytre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med ID-Lock?
Hvorfor vil dere ha en Yale Doorman hvis den ikke har z-wave? eller noe annet som fungerer?
Er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Jeg klarer å gjøre det meste med ID-Lock 1.0
Ja, jo, noe burde muligens ha vært implementert annerledes,
men jeg skifter PIN(er), jeg åpner og lukker døra, leser status på døra, til og med innbruddsalarm ... som riktignok er noe herk å resette :) 
Alt dette fungerer på den eksisterende ID-Lock en og den eksisterende Z-Wave modulen mot HS3.
Batteriene på låsen er ikke byttet på minst et halvår.

Akkurat nå er den litt vanskelig å få tak i, fordi den er utsolgt, men det kommer en ny som alt det jeg nevner ovenfor faktisk virker på.
Den vil til og med komme med noen forbedringer både på protokollen og design.

Så hvorfor Yale Doorman?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Jahnkenneth skrev:

Hei. 

Kan bekrefte at denne modulen ikke passer i Doorman. 

Den har en helt annen form som gjør at den fysisk ikke passer i låsen... :-(

som i at plastikken bygger for mye? eller passer den heller ikke med antall tenner/pinner(det som skal gi kontakt for å si det sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Zigbee-modulen har tydeligvis fått en produktkode hos Trioving så kan jo håpe det nærmer seg en annen løsning enn Verisure. Uten at jeg kommer inn for å se hva det står.. :)

 

YA039 Yale Doorman V2N ZigBee Modul + bundleforpakninger - https://www.trioving.no/no/site/trioving/produktrelatert/produktinformasjon/yale/

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, siddis84 skrev:

Zigbee-modulen har tydeligvis fått en produktkode hos Trioving så kan jo håpe det nærmer seg en annen løsning enn Verisure. Uten at jeg kommer inn for å se hva det står.. :)

 

YA039 Yale Doorman V2N ZigBee Modul + bundleforpakninger - https://www.trioving.no/no/site/trioving/produktrelatert/produktinformasjon/yale/

I gang med noe bra eller pressmiddel i forhandlinger med Verisure??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.