Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MQTT Alarm Panel


Anbefalte innlegg

Noen som har sett på MQTT Alarm Panel komponenten som kom på plass tidligere i høst? Så akkurat et prosjekt som så meget pent ut. Nydelig implementering mot HASS via MQTT og WAF-faktor an mass! Har sett litt etter Z-wave keypads og det lille jeg fant var stusselige greier. Kjenner jeg ble i overkant klar for å prøve meg på å bygge et MQTT panel med en RPI Zero og 3.5" skjerm selv :)

Endret av kris10an
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Kjetil said:

Jeg fikk lyst å lage en android app evt webside i kiosk mode istedet for å bruke en pi. Tror faktisk det blir littegranne billiger og litt høyere waf :)

 

Har tenkt tanken selv! Har en gammel iPad 2 jeg prøvde å bruke, men den var så gammel og treig at den ikke alltid ville reagere... Pluss at skjermen må stå på hele tiden på den.

 

Bruker MQTT Alarm Panel komponenten nå, men kun med det innebygde alarm-panelet. Blir på sikt en Android eller noe lignende det prosjektet i linken i første posten.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Kunne kansje tatt hele deaktiveringen via ansiktsgjenkjenning [emoji4]
https://home-assistant.io/components/microsoft_face/
 
Kult, men litt for enkelt å lure sånne ansiktsløsninger til å bruke det til alarmdeaktivering, kanskje? På en annen side, hva er oddsen for at tyven er din dobbeltgjenger eller har med et.bilde av deg [emoji16]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 18.10.2017 at 22:36, kris10an said:

Noen som har sett på MQTT Alarm Panel komponenten som kom på plass tidligere i høst? Så akkurat et prosjekt som så meget pent ut. Nydelig implementering mot HASS via MQTT og WAF-faktor an mass! Har sett litt etter Z-wave keypads og det lille jeg fant var stusselige greier. Kjenner jeg ble i overkant klar for å prøve meg på å bygge et MQTT panel med en RPI Zero og 3.5" skjerm selv :)

 

Gammel tråd, kanskje, men har installert Android appen MQTT Alarm panel. Fungerer bra!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.thanksmister.iot.mqtt.alarmpanel

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.