Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Innohome komfyrvakt


PerH

Anbefalte innlegg

Jeg har montert en SGK 410 Komfyrvakt fra InnoHome. Jeg kjøpte denne fordi jeg leste et sted at noen hadde fått denne inn på RFXtrx433, er det noen her som har gjort det? 

 

Jeg har ikke hatt tid til å se på det før, og hvis det er noen her som har gått opp løypa før så blir det enda lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Komfyrvakten lagt til i systemet!

Jeg har ikke gått så grundig til verks, jeg skrudde bare på X10 og autocreate, og kjørte strømkutt.

 

Dette gjorde jeg først ved å plukke sensoren av holderen, da kom det opp en kanal som tilsynelatende ikke reagerte på noen input.

Deretter holdt jeg knappen på sensoren inne til den pep og kuttet strømmen. Dette laget en ny kanal som indikerer PÅ når strømmen er brutt.

 

Det var ingen reaksjon fra komfyrvakten når jeg prøvde å sende noe fra RFX'en, så enn så lenge har jeg kun en indikator som sier om komfyren har strøm eller ikke. Det er jo noe. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjettet på at kontaktoren reagerer på bortfall av meldinger fra sensoren og at disse meldingene i tillegg har en eller annen form for kode for å sikre at det er riktig sensor den mottar. Slik ville ialfall jeg ha designet den.  ?

Da kan eneste mulighet for å skru av være å jamme signalene fra sensoren.

Prøv å pakke inn sensoren i aluminiumsfolie og se hva som skjer, og hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres da veldig batterikrevende ut? I hvert fall hvis komfyrvakten skal ha noen lunde rask reaksjonstid? Sensoren har ikke en gang standardbatteri, hele sensoren må byttes når det er dødt.. :-S

Tipper du er inne på noe med en kodegreie jeg.. Det er vel enkelt å lage noe med en timer siden forrige melding eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, jeg bruker RFX via Vera, og da ser jeg ikke hvordan beskjedene ser ut. Ser bare at lysbrytere dukker opp og reagerer på input. En dag kobler jeg kanskje RFX på PCen og ser nærmere på det, men det er ikke høyt prioritert. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.