Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Som et "proof of concept" er nå første versjon av WinSeer tilgjengelig i Windows Store.

 

WinSeer er en (veldig) enkel, men rask frontend til HomeSeer. Hvis du har organisert device'ene dine riktig (som sortert både på "Etasje" og "Rom", vil du enkelt finne det du vil styre. I tillegg er det en søkeboks hvor man kan søke etter hva som helst, som f.eks "sov tak" vil gi taklampen på soverommet, kun "taklampe" vil gi alle taklamper i hele huset

 

 

 

 

 

 

Fungerer på alle "Windows 10" enheter. Også Windows Mobile.

 

2016-06-20.png  wp_ss_20160620_0001.png

 

 

Oppdatering 24.06.2016:

Skal nå være fritt tilgjengelig i Windows Store. Blir søkbar i Store i løpet av dagen eller morgendagen, så bruk direktelinken. :)

 

Merk at versjonen i Store allerede er gammel. Det kommer snart en oppdatering som også støtter Event-trigging, low-bandwith mode (for oss med 3G/4G-forbindelser, f.eks. på telefoner), og bedre ikoner.

 

Oppdatering 29.06.2016:

Versjon 1.0.1 er i Store, selv om det ser ut som 1.0.0.


Vis full oppføring

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå være fritt tilgjengelig i Windows Store. Blir søkbar i Store i løpet av dagen eller morgendagen, så bruk direktelinken. :)

 

Merk at versjonen i Store allerede er gammel. Det kommer snart en oppdatering som også støtter Event-trigging, low-bandwith mode (for oss med 3G/4G-forbindelser, f.eks. på telefoner), og bedre ikoner.'

 

EDIT: Jeg var litt for tidlig ute, men det blir løst i løpet av dagen eller morgendagen. De som vil teste NÅ kan sende meg en PM, så ordner vi det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bug funnet: Lokal tilkobling blir blokkert. Det er litt rart for det fungerte før jeg publiserte til Windows Store, så jeg må se hvor feilen ligger.

 

Feil korrigert: Jeg hadde ikke valgt "tilgang til lokalt nettverk" som en Capability. Ny versjon kommer snart...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende app:)

 

Får den ikke helt til fra min pc der jeg kjører HS. Skriver inn bruker/pass og får tommel opp på connection, men når den da skal laste inn devicer så lukker appen seg og da får jeg ikke startet den igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Steinis skrev:

Får den ikke helt til fra min pc der jeg kjører HS. Skriver inn bruker/pass og får tommel opp på connection, men når den da skal laste inn devicer så lukker appen seg og da får jeg ikke startet den igjen.  

Bruker du da IPen til maskinen eller localhost/127.0.0.1?

Det er den samme "rutinen" som brukes til å sjekke om HS-koblingen er live eller ikke, og som henter data, så det skal egentlig ikke være mulig at en fungerer mens den andre ikke gjør.

 

Det eneste jeg kan tenke meg er om du har skrudd av JSON? Sjekk på Tools -> Setup -> Network -> Remote Control Settings (overskrift).

 

 

11 timer siden, GeneralVirus skrev:

Fungerer bra dette her. Har ikke Windows phone lenger så får ikke testet der, men er bra på Win10. Funker kanskje på Xbox One også?

Jeg har ikke testet på Xbox One (enda), for prosessen er litt mer omstendelig ettersom man må bli Insider på Xbox for å få Win10 der (enn så lenge). Jeg har ikke nevneverdig lyst til å utsette Xbox'en min for det.

 

Men når Windows 10 kommer senere i sommer, så er det første app'en jeg prøver. ;)

Den skal nok fungere ut av esken uten problemer, men det kan hende jeg må gjøre noen spesialtilpassinger med tanke på navigasjon med controller.

 

Ellers fungerer app'en på alt annet jeg har testet, også Continuum og Raspberry Pi (ble faktisk imponert over Windows 10 IoT).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Bruker du da IPen til maskinen eller localhost/127.0.0.1?

Det er den samme "rutinen" som brukes til å sjekke om HS-koblingen er live eller ikke, og som henter data, så det skal egentlig ikke være mulig at en fungerer mens den andre ikke gjør.

 

Det eneste jeg kan tenke meg er om du har skrudd av JSON? Sjekk på Tools -> Setup -> Network -> Remote Control Settings (overskrift).

 

 

Har prøvd både ipen til maskinen og localhost men får kun connection FAILED. Eneste som virker er http://myhs.homeseer.com, men når jeg har prøvd denne så bare lukker programmet seg når den laster inn devices. Jeg trenger vel ikke bruke noe port når den er på samme maskin som HS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Steinis skrev:

Eneste som virker er http://myhs.homeseer.com, men når jeg har prøvd denne så bare lukker programmet seg når den laster inn devices. Jeg trenger vel ikke bruke noe port når den er på samme maskin som HS?

Ja, dette kan jeg forklare for dette virker egentlig ikke. Det er en server mellom din maskin og WinSeer som ikke gjør det der riktig. Jeg har ikke undersøkt alt enda, men jeg vet at det ikke virker nå. Jeg diskuterer litt med HST for å se hva som må til.

 

Eneste måten å fikse det på er å avinstallere WinSeer og installere det på nytt.

 

Hvilken adresse bruker du i nettleseren? Den skal du bruke i WinSeer også (se på JSON som en del webgrensesnittet).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
11 minutter siden, Erling skrev:

- Lagring av egne "snarveier"?

Det kommer en "Favoritt-devicer" meny. :)

 

11 minutter siden, Erling skrev:

- Flere linjer på filteret, slik at jeg kan velge både Lys + Stemningsbelysning?

Nja... kan bygge inn et "OR" filter for tekststrengen, og lagre "Favoritt-filter".

 

Men nedtrekksboksene forblir enkle, kun fordi jeg synes det er tungvint å velge og velge bort i deviceutility. WinSeer er laget for så hurtig tilgang som mulig.

 

 

14 minutter siden, Erling skrev:

- En IOS+OS-X variant?

Har lurt på det. Får se om det er mulig å "porte" app'en. Microsoft sikter jo på å kunne bruke Visual Studio til å lage universelle apper, og da ikke bare til Windows.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.