Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Liker ikke Zigbee lamper å stå tett sammen?


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg har en stålampe med 3 Ikea Trådfri pærer. De er alle medlemmer i en gruppe i Wireless Light Control (WLC). Men det ser ut som en av lampene ikke er helt oppdatert. Den rapporteres feil i Homeseer og WLC. Det ser ikke ut til å være samme lampe hver gang som er ute av synk. Da har jeg tenkt at de kanskje jammer hverandre. Er det noen som har et liknende oppsett? Avstanden mellom dem er ca. 30cm. Motindikasjon er at om jeg kontrollerer dem fra WLC så ser det ut som de er i synk og status (On/Off/Dimlevel) rapporteres korrekt i HS3.

Jeg er også i stuss om gruppen i HS3 er den samme som ble opprettet i WLC. Jeg går ut fra det, men føler også at dette er litt grunnforskning fra mitt ståsted.

 

HS3 kjører på Raspberry Pi 3, DeCONZ på en annen Pi med RaspBee.

Endret av Einar
La til hva HW jeg har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.