Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Sette opp alexa + harmony hub + sonos


Thorstein

Spørsmål

Hei,

 

Nettopp fått tak i amazon fire 7", og tenkte å koble alexa opp mot harmony hub, sonos og etter vært dingser.

 

Prøver å koble alexa opp mot harmony, men får beskjed at jeg må ha US/UK lokasjon. Har satt dette i appene, men ser ikke ut til å fungere uansett.

 

Noen som har noen tipps?

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Ja, det der er litt stress gitt. Når man linker Harmony til Alexa må man lure Harmony. Et triks er å sette mobilen til engelsk språk før du linker. Det fungerte én gang hos meg, men så slutta det å fungere. Det som har fungert best for meg er å sette språket på min PC med Windows 10 til engelsk og så bruke Edge-nettleseren for linkinga. 

 

Hver gang man vil gjøre endringer på hvilke kanaler Alexa skal kunne starte direkte, må man nemlig linke Alexa og Harmony på nytt. Idiotisk, men slik er det.

 

Forresten mulig at Harmony-kontoen din må være satt til US/UK i tillegg. Det er den hos meg.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takker, ved en eller annen tilfeldighet gikk det plutselig. Vanskelig å se hva som gjorde det, men muligens at alexa app'en ikke var oppdatert eller eventuelt av og på med systemene som gjorde det.....

Sliter noe med "can not connect", men ligger nok i treghet på nettet nå, blitt mange enheter og merker variasjon på oppkoblingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.