Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

T8 Led lysrør


Tigergutt

Spørsmål

Hei

 

På vaskerommet har jeg pr i dag to lysrørarmaturer som har hver sin bryter i en slik dobbel-lysbryter. Her tenkte jeg å sette inn fjær, og en innbygningsmodul i taket til hvert av armaturer. Men etter å ha lest at lysrørtennerne spiser innbygningsmodulene, så tenkte jeg å bytte til LED. 

 

Kan denne fungere til dette?

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Belysning-innendors/Armatur-for-LED-lysror-T8-2000034556/

 

Av/på vil bestemmes av magnetkontakt på døra til vaskerommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
39 minutter siden, Tigergutt skrev:

Hei

 

På vaskerommet har jeg pr i dag to lysrørarmaturer som har hver sin bryter i en slik dobbel-lysbryter. Her tenkte jeg å sette inn fjær, og en innbygningsmodul i taket til hvert av armaturer. Men etter å ha lest at lysrørtennerne spiser innbygningsmodulene, så tenkte jeg å bytte til LED. 

 

Kan denne fungere til dette?

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Belysning-innendors/Armatur-for-LED-lysror-T8-2000034556/

 

Av/på vil bestemmes av magnetkontakt på døra til vaskerommet. 

Etter litt tenking, så vil jo ikke dette fungere spesielt godt...

 

1: Gjør jeg det slik jeg skriver mister jeg funksjonaliteten på lysbryteren.  Og skulle da HomeSeer-maskina være nede eller ha andre problemer får jeg ikke av eller på lyset. 

 

2: Bryteren er dobbel, så da fungerer vel ikke de modulene jeg har , uansett. Eller?

 

3: Hvordan løse dette da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Du har helt rett i at du har bommet et sted, for du trenger ikke pulsfjærer bak bryteren hvis du ikke har koblet den til en mikromodul, men det er kjapt gjort!

 

Det finnes micro-moduler som kan styre to brytere, f.eks. Fibaro FGS-222 eller en fra Qubino (søk etter "2-way" hos Tronika, f.eks.). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.