Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Multisensor 6 - rekkevidde i praktisk bruk?


Mosemann

Anbefalte innlegg

Jeg skal styre lyset i en bi-inngang basert på bevegelse ved hjelp av Multisensor 6. Jeg tenker å plassere den i taket (innfelt), men er i tvil om det er nok med en, og om jeg kanskje må ha to. Det er to dører, en ytterdør og en innerdør. Rommet er ca 3,4m x 2,3m. Noen andre som har montert disse i taket og har formening om hvor godt de detekterer bevegelse?

bi-inngang.JPG.e773f67970fe117666adf436e510fd0d.JPG

Endret av Mosemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er selvfølgelig et godt poeng, og det kommer nok på ytterdøra. Men døra til høyre på tegningen er en skyvedør som nok kommer til å stå åpen ganske mye... Men da holder det gjerne å ha en som dekker ingangen gjennom skyvedøra godt?


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Endret av Mosemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Aeotec 6 ser ut til å være ganske variabel. Noen ganger trigger den når jeg er i andre enden av gangen der den står. Andre ganger må jeg ganske nær den.

Da baserer jeg meg på at den detekterer når den blinker. Men den blinker alltid når jeg går rett under den. Den står ikke i taket og peker ned, men pekende ca. 45 grader ned mot andre enden av gangen.

Jeg spekulerer på om den fungerer på samme måte som mine gamle Intellisense trådbundne sensorer som er dønn pålitelige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.