Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Gateway Fibaro vs Vera?


Tornado

Spørsmål

Er på jakt etter en enkel gateway og ser på VeraSecure/Plus og Fibaro HC2.

Har en god del Nexa 433mhz utstyr koblet opp rundt omkring for lysstyring, og det hadde vært kjekt å kunne integrere dem uten å bytte alt til z-wave samtidig. 

Er det noen av dem som kan gjøre dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

http://getvera.com/controllers/veraplus/

 

Her ser du sammenligningen. Mer prosessorkraft og minne, 3G backupforbindelse og innebygget batteri.. Jeg vet ikke, det kan vel hende det er verdt prisen? Men da er du vel oppe på et prisnivå hvor den konkurerer med andre aktuelle maskiner også. 

 

Jeg har prøvd å etablere en liste over kontrollere med nøkkelfakta å starte utvelgelsen med: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d1uKGPAn-lh2s0nDe-mWcHtFERVYF6-50PTGWUdyRL4/edit#gid=0

 

Listen er ikke helt etterrettelig enda, skulle fortsatt verifisert dataene bedre, men den gir kanskje noen indikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå er jeg relativt ny på området selv, men han jeg kjøpte Veraplusen min fra skulle bytte til Athom Homey, nettopp pga 433 mhz støtte integrert. Tror rfx modulen er såpass kostbar at det prismessig blir omtrent det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg leser på et annet forum at Systemair greit kan integreres i Fibaro med en Z-wave modul, men at det fungerte dårlig på Vera.

Men så er det alle disse 433mhz modulene jeg gjerne skulle ha brukt litt videre da, ingen som har løsning til Fibaro på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.