Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Virtuell Alexa Device for verdier 0-100


Fermate

Anbefalte innlegg

Meldte Multireg termostatene mine ut og inn av HS i kveld for å få ny funksjonalitet på temp setting (lenge siden det virket men jeg er litt treg) så nå virker de plettfritt.

 

Jeg er veldig opptatt av at dialogen med Alexa skal være så "naturlig" som mulig så jeg brukte litt tid på å eksperimentere med diverse virtuelle devicer for å erstatte "Alexa, Tell homeseer to Decrease Living room thermostat" (Jon00 løsning) med "Alexa, set Living room thermostat to 24 Degrees"

 

Det jeg fant var at dersom jeg setter en Virtuell Device til å ha en value range som dette:

 

image.png

 

Kunne jeg si "Alexa, set Living room thermostat to 24".

 

Ved å slenge på On og Off i Control use kunne jeg også skru av og på termostaten med "On" og "Off":

 

image.png

 

Selve device så altså da slik ut:

 

image.png

 

Jeg testet masse på andre "Control Use" men fikk ikke noe napp.

 

Hører gjerne om andre har flere triks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tanken.

(OBS Du kan ikke si "Alexa, set Living room thermostat to 24 Degrees" bare "Alexa, set Living room thermostat to 24")

 

Dvs jeg har ikke laget scriptene ennå men det er jo bare jobb, når jeg nå kan ta inn alle slags verdier fra 0 til 100

 

En kan jo også blande inn flere Devicer med passende navn/kommandoer

  • "Alexa turn on heating night mode"
  • "Alexa turn on reduced heating mode"
  • "Alexa turn on heating setback mode"

-vil alle kunne trigges på EN (annen on/off) device dersom "Voice command" er "Heating night setback reduced mode" og så med en event sette "natt senking" på termostatene.

 

Alexa skal jo egentlig håndtere termostater på ordentlig...

Lurer på om vi (=du) kunne lage en virtuell termostat device som hun aksepterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.