Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Detektere at en har fyrt i ovnen?


Anbefalte innlegg

Har en vedovn i stuen og noen panelovner som er styrt via strømplugg/temperatursensor/homeseer. Hadde vært ok å slått av panelovnene når en har fyrt i vedovnen. Er det noen her som har en måte en kan detektere at en har begynt å fyre med ved? Kan jo ha en ekstra temp sensor rett over ovnen som detekterer at her blir det fort varmt, "aha fyr i vedovnen". Men kanskje det er noen andre måter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DeVille skrev:

Har du fått det til? Jeg har det termometeret, men jeg måtte gi opp å få fanget det opp avRFXtrx433E. Hvilken protokoll og firmware brukte du?

Vet ikke med akkurat den men jeg har Oregon sin og Weber sin. Type 1 firmware, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Har du fått det til? Jeg har det termometeret, men jeg måtte gi opp å få fanget det opp avRFXtrx433E. Hvilken protokoll og firmware brukte du?
 
Nei, jeg har ikke det termometeret, men hadde planer om å kjøpe det, helt til jeg så din kommentar [emoji848]

Ser i rfxtrx-docen at den skal være støttet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎11‎.‎2017 den 23.19, Hilmar skrev:

Nei, jeg har ikke det termometeret, men hadde planer om å kjøpe det, helt til jeg så din kommentar emoji848.png

Ser i rfxtrx-docen at den skal være støttet?

 

Ja, jeg så også det, og spurte om råd på RFXCOM.com, og fikk dette svaret:

 

I have received a message from another user that the new 48659 is not received.

I have tested the firmware with my 48659 and it operates correct in the latest firmware:

------------------------------------------------

Packettype    = TEMP

subtype       = TEMP9 - RUBiCSON 48695

Sequence nbr  = 0

ID            = 39

Temperature   = 25,4 °C

Signal level  = 7  -64dBm

Battery       = OK

 

I suppose they changed the protocol a bit in the new 48659.

If you like you can send me the only the sensor module (without batteries and without display) for investigation. I will return the sensor of course.

 

Jeg takket pent, men benyttet meg ikke av tilbudet. Det var ikke viktig for meg, men det hadde jo klart vært kjekt... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.