Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Wifi


Nexst

Anbefalte innlegg

47 minutes ago, Nexst said:

Lefdal har tilbud på Google Wifi

 

https://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/GWIFI3PACK/google-wifi-mesh-3-pakning-hvit?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE

 

noen som har erfaringer? eller er det styr unna produkt? hva mener folket?

Google Wifi har ikke støtte for IGMP snooping som typisk kan være kjekt å ha i forbindelse med IPTV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, endelig har jeg god wifi overalt i huset. Oppsettet var enkelt, nesten litt kjedelig.

Har 1 node i kjelleren, 1 i stua (til denne har jeg en koblet til en switch for å få litt mer LAN porter) og 1 i 2.etg.

 

Om man kommer fra en mer avansert router (og bruker funksjonene) så tror jeg man blir litt skuffet.

Man får f.eks ikke satt egen nettverks-range, (jeg har alltid brukt 192.168.1.xxx osv) og husker derfor adressene til de statiske enhetene.

Nå måtte jeg over på 192.168.86.xx 

 

De innstillingene man har under "avansert" er som følger:

 

DNS

WAN (dhcp, statisk eller pope)

Ip reservasjoner

Viderekobling av porter

UPnP

Nettverksmodus (i maskenett så får man ikke gjort noe her).

IPv6.

 

Enhetene støtter ethernet-backhaul som kan øke hastigheten i forhold til å kjøre trådløst.. Jeg har ikke sett behoved for det med en 60mbit linje og "vanlig" internett bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Installerte Google Wifi i går, og alt ser ut til å fungere utmerke sammen med HS3.

 

Det er nå også mulig å definere egen nettverks-range, slik at jeg f.eks. slapp å bytte IP på HS3-maskina ved bytte og dermed slapp å bytt IP på HSTouch på alle enhetene i familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.