Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HCL henger seg daglig


Anbefalte innlegg

Kjører HCL med en del dimmere og sensorer, og det har funket fint i omtrent et års tid. De siste ukene har det imidlertid oppstått problemer.

 

Nesten daglig stopper HCL opp. Når jeg forsøker å logge inn via appen, får jeg melding om feil passord. Når jeg kaller opp HCL i nettleseren, får jeg valg om å starte tjenesten på nytt.

 

CPU ligger på cirka 60 prosent, mens RAM-bruken ligger tett opp mot 100 prosent. Tips eller triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Gammel post, men greit med litt info uansett...

 

Hadde samme problem, er pga for mange noder. Fikk en virituel device som resetter hcl en gang i døgnet, og det har siden vært ganske stabilt. Vil nok hjelpe å oppgradere til hc2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 22.11.2017 den 21.08, Trash2000 skrev:

Kjører HCL med en del dimmere og sensorer, og det har funket fint i omtrent et års tid. De siste ukene har det imidlertid oppstått problemer.

 

Nesten daglig stopper HCL opp. Når jeg forsøker å logge inn via appen, får jeg melding om feil passord. Når jeg kaller opp HCL i nettleseren, får jeg valg om å starte tjenesten på nytt.

 

CPU ligger på cirka 60 prosent, mens RAM-bruken ligger tett opp mot 100 prosent. Tips eller triks?

Har du forsøkt å midlertidig slå av scener for å teste og se om dette gjør noe forskjell ?

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem i lang tid med en HCL, selv. Begynte å lete etter en erstatning fra en annen leverandør da jeg var lei av Fibaro. Fant ikke noe som virket like fleksibelt og med samme grensesnitt og investerte i en HC2.

Har aldri angret og har kun hatt to "krasj" i løpet av det året jeg har hatt den i bruk. Det var begge ganger under relativt heftig LUA programmering. (Er ingen koder selv, men gjenbruker mye av det legges ut på Fibaro forumet).

Tror ikke du vil angre på en oppdatering til HC2, selv om den koster noe mer.

Har en oppetid på 56 dager i strekk nå og det er siden forrige oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde samme erfaring. Begynte med at den hang seg en gang i døgnet, og det løste jeg med en virituel device som resatte HCL. Problemet ble at den begynte å henge seg flere ganger i døgnet, til slutt hadde jeg restart 4-5 ganger i døgnet, men det hjalp ikke så lenge den hengte seg mellom restartene. Jeg kjøpte en HC2 og har dermed fjernet en del fra HCL, etter det har den gått smertefritt. Jeg konkluderer med at den rett og slett ikke hadde kapasitet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.