Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått en øyeåpner med tanke på å endre configsettinger og lagre ned data i HomeSeer for de enhetene som min plugin lager (Takk til Moskus sin testplugin som er så stappet med ting at man fort går glipp av alt han viser fram) så har jeg holdt på med sending av kommandoer. Jeg føler at jeg dekker det viktigste ved å håndtere følgende:ON/OFF/ALLON/ALLOFF/SET_LEVEL). 

I tillegg har jeg nå fått inn mulighet for å endre port (gjelder for utsending av kommandoer) og endring av enhetens adresse (ikke alle enheter beholder samme adresse etter at man f.eks. har skiftet batteri). Enn så lenge har jeg ikke fått testet dette i eget system, men siden jeg har fri fra familien denne helgen så blir det å teste litt.

 

Når jeg får testet det litt så skal jeg få lagt ut en ny alpha-versjon gitt at det jeg tester ser ut til å fungere.

 

Sukk: Takk til HomeSeer for at de nå ikke kjører med 30 dager test på de nye versjonene uten at man får ett test-sertifikat. Så langt har jeg kjørt HS i Hyper-V maskin slik at jeg kan gjøre alt jeg ønsker uten å bekymre meg for å ødelegge eget oppsett. Men nå er det slutt på å gjøre dette i nyere versjoner så da er jeg stuck på versjon 3.0.0.318 når jeg utvikler......

 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎06‎.‎2018 den 19.52, Guahtdim skrev:

(Takk til Moskus sin testplugin som er så stappet med ting at man fort går glipp av alt han viser fram)

Ja, det ER mye inni der. Men det positive er at man kan dele det opp, og ignorere de delene man ikke er interessert i akkurat da. Det blir litt for tungt å lese fra en ende til annen.

 

2 timer siden, Guahtdim skrev:

Det er nok desverre litt mer jobb igjen før jeg kan gi meg for sommeren....

Jeg satser på å få testet dette hos svigerfar i sommer. Bra jobbet! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få lagt ut en ny versjon i løpet av denne uken, men tror den kommer til å inneholde det at HomeSeer ikke ser ut til å få alle knapper koblet mot en AllOff/AllOn kommando korrekt gjengitt i oversikten når kommandoen sendes. 

Jeg har enten noen logiske brister (99% sikkert) eller så er det noe fra Homeseer jeg ikke har tatt høyde for (minst sannsynlig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert første post med litt mer info i tillegg til link til siste versjon (Alpha4).

 

For meg har denne plugin blitt ett skikkelig monster med tanke på størrelse og kompleksitet i forhold til at jeg egentlig bare ville ha inn 2 temp sensorer som jeg hadde kjøpt på Clas. Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke like mye tid på den videre siden jeg nå føler at jeg har fått til det meste jeg ønsker.

 

Alle feilmeldinger, merkelige hendelser mottas med takk.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guahtdim skrev:

For meg har denne plugin blitt ett skikkelig monster med tanke på størrelse og kompleksitet

.... og det er grunnen til at jeg ikke har kikket på det, da det andte meg at dette vil kreve en del koding.

Men derfor takknemlig for at du gjør det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har lært masse mens jeg har drevet på. Med tanke på at mesteparten av kodingen er gjort i 45 min segmenter mens jeg togpendler så er det tid jeg ofte "kaster bort" på se film, tv eller kikke ut av vinduet.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg er litt usikker på hva du mener med siste versjon. Kan du utdype?

 

Jeg har laget en plugin som i hovedsak støtter det å hente ut data for givere (temperatur etc), men det er også noe støtte for å sende kommandoer.

Jeg har ikke gjort så mye mer siden juni 2018, men må inn og fikse opp i de "feilene" som HomeSeer nå gir siden det mangler en kobling mellom parent og child devices (dette var helt greit før)

 

Har du noen ønsker?

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret! nei ikke ennå, har bare installert homeseer og har begynt migrering fra openhab, men har egentlig veldig dårlig tid nå, så bare lurte på om statusen før jeg begynner med migrering av 433mhz enheter. Jeg har et par clas olson og biltema brytere som funket før, vanligvis brukt for juletre o.l., så det blir aktuelt plutselig :) 

må du parse/skjønne alle individuelle enheter i plugin, eller er det per data type?

 

p.s. ser nå at den er testet på windows, jeg kjører homeseer på linux inn i docker, så... kanskje jeg skal prøve litt, hvis det ikke går så blir det node-red

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har jeg brukt den på brannvarsler med KD101 protokoll - både motta alarm i HS og trigge fra HS

ClasOlson brytere for å styre julebelysning ute.

Diverse temperatursensorer

 

Ikke testet i Linux så det kan by på problemer selv om man påstår at Mono skal fungere rimelig bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oppdatert til versjon 0.4.8.1 (Se første post). Visning av temperatur hadde en glitch slik at temperaturer mellom 23.999 og 26 grader ikke hadde noe ikon. Fixet nå til å vise korrekt 70% med range 21 til 25.999999.

 

Edit: Jeg har enda ikke testet det i produksjon selv, men regner med å gjøre det om ca 12 timer. Oppdateringen vil fikse både for nye og eksisterende devicer.

 

Edit2: Jeg har oppdatert mitt eget system og alt fungerte som det skulle.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.