Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

To zwave dongler på en HS


Christian

Anbefalte innlegg

Jeg tenker det må være en fordel om det er to forskjellige nett. Assosiasjoner går sikkert ikke mellom nettene da..


Men hvilken avstand er det snakk om? Vil det ikke fort være like greit med en eller annen enhet som går på nettstrøm, Fibaro wallplug eller lignende f.eks? De utvider jo også nettet

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke det resultere i 2 separate mesh nettverk?
Isåfall er jo ikke det noen fordel med tanke på rekkevidde så lenge alle enhetene er i samme hus.


Hvis det blir to nettverk så blir det sikkert to Leah, men begge er jo koblet til hs, men kan bruke en wallplugg eller lignende i garasjen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
48 minutter siden, Moskus skrev:

Tenkte mer på om de 3 pinnene deler Z-wave nettverk. :) 

Aha. Nei det gjør dem ikke. Fysisk så langt i fra hverandre at det vel ikke er noen grunn til å koble de sammen (ikke at jeg vet hvordan det skulle blitt gjort heller da...) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, 780user skrev:

Aha. Nei det gjør dem ikke. Fysisk så langt i fra hverandre at det vel ikke er noen grunn til å koble de sammen (ikke at jeg vet hvordan det skulle blitt gjort heller da...) :)

Akkurat. Det gir mest mening, det er jeg helt enig i. :) 

 

Det er visst teknisk mulig å legge til secondary controllers, men det er visstnok litt knot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.