Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Beste måte å lage grafer/diagram?


Actibus

Anbefalte innlegg

Kjører idag device history for å lage diagrammer, men er ikke helt fornøyd..

Ønsker å kunne vise flere grafer i samme bilde, f.eks strømforbruk på VP relativt til temperaturen ute.

Har ikke funnet noen mulighet for det i den pluginen.

 

Har lastet ned Jon00 sin DB graph plugin, men i manualen står det at for å trigge innhenting av data .å man lage en event og kontrollere en device, den device finnes ikke hos meg..

Ikke står det nevnt noe om det i hjelp filen heller.

Den fungerer tilsynelatende ellers, jeg får opprettet nye DB og div i det grafiske oppsettet.

 

Er det noen måte å avinstallere den på, så jeg kan prøve på nytt fra scratch?

 

Evt andre plugins man kan bruke for å gjøre noe slikt?

Kan jo alltids bruke Excel, men håpet å slippe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei heller aldri fornøyd med hverken Device history eller Jon00DBchart. Er nå i gang med å teste Grafana, og det blir det i alle fall pene grafer av. 

 

5a19401cb1770_ScreenShot2017-11-25at11_03_44.thumb.png.2eef085da6291da44c614ae97480ff73.png

 

Det er satt opp med MQTT-plugin i Homeseer som annonserer til en "MQTT-broker" på serveren min, videre til en Telegraf-agent som putter dataene inn i en InfluxDB-database, og dette plottes av grafana. Puh. 

 

Jeg har planer om å lage en guide fordi jeg tror flere kunne vært interessert i dette, men da må jeg først bli fornøyd med hvordan jeg har satt det opp her, og ha tid til å skrive en faktisk guide..

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/25/2017 den 11.06, Fredrick skrev:

Jeg har planer om å lage en guide fordi jeg tror flere kunne vært interessert i dette, men da må jeg først bli fornøyd med hvordan jeg har satt det opp her, og ha tid til å skrive en faktisk guide..

Yaaay! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 11/26/2017 at 15:49, Actibus said:

Ser faktisk ut som det er noe feil med device history hos meg, for jeg får ikke lagt til flere grafer på Y aksen..

La inn en oppdatert utgave av Jon00 så nå ser det kanskje ut som jeg får den til å virke 

Takk for tips1f44d.png

 

Hei, ser du fortsatt etter en måte og gjøre dette på så fant jeg tidligere noe på HS forumet hvor man kan logge device changes direkte til en InfluxDB (eller skrive det om for å lagre det andre steder) og deretter bruke f.eks Grafana for å lage ganske bra fremvisninger

 

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.