Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wallmote for dimming


tm_

Anbefalte innlegg

Hei,

Opprettet profil her i dag og er imponert over hva som foregår her.

Jeg har fiklet med Homeseer til og fra det siste halve året. Formålet var primært å styre varmeovnene litt mer optimalt, men nå har jeg begitt meg på lyststyring.

Har en Wallmote Quad som skal styre 1 stk Fibaro Dimmer 2 (FGD-212 HW ver: 2, FW ver: 3,5) og 3 stk Nexa Wallplugg AD-147.

 

Dette kan sikkert styres via HS, men jeg ønsker primært å styre via assosiasjoner fra Wallmoten. Har foreløpig bare inkludert Fibaroen og en av Nexa-dimmerne i z-wave nettet. Begge fungerer fint fra HS, men jeg får ikke styrt Fibaroen fra Wallmoten (Nexaen funker fint). Under er assosiasjonene jeg har satt opp (Fibaro=Node 15 og Nexa=Node 12):

 

image.png.1e3b1e7b5e80dc114e7bde517ea789fe.png

 

NB! Hvis jeg kutter ut 'Endpoint' for Fibaroen (node 15) kommer det opp 'Power' og ikke 'Switch Multilevel 1' og det virket heller ikke.

 

Hvis noen har noe tips å komme med ville jeg være evig takknemlig :)

Mvh tm_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tm_ skrev:

Opprettet profil her i dag og er imponert over hva som foregår her.

 

Velkommen til forumet! :)

 

5 minutter siden, tm_ skrev:

Dette kan sikkert styres via HS, men jeg ønsker primært å styre via assosiasjoner fra Wallmoten

 

Jeg tror dette kan peke deg i riktig retning:

 

Wallmote støtter ikke "secure" (så vidt jeg vet), så da må Fibaroen og Nexaen også inkluderes "non-secure". :) 

 

6 minutter siden, tm_ skrev:

NB! Hvis jeg kutter ut 'Endpoint' for Fibaroen (node 15) kommer det opp 'Power' og ikke 'Switch Multilevel 1' og det virket heller ikke.

 

Dette er en kjent (og gammel) bug i HomeSeer - det er bare visningen som er feil (den viser feil "child-device"), men det har ingen praktisk betydning for assosiasjonen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

Kan man se noen sted om enheten er i secure mode?

Jeg inkluderte den på "vanlig" måte i HS, dvs. ikke som secure, men kanskje Fibaroen er default i secure mode.

Kan man endre moden på en enkel måte?

 

image.png.d2a1c9708112b91b412b0f5322b60e79.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tm_ skrev:

Kan man se noen sted om enheten er i secure mode?

Jeg inkluderte den på "vanlig" måte i HS, dvs. ikke som secure, men kanskje Fibaroen er default i secure mode.

Kan man endre moden på en enkel måte?

 

Fra "guide"-tråden:

Sitat

4. Du kan sjekke om en node er lagt til secure via "Node information". 

Denne er lagt til secure:

IMG_5797.PNG.b320be5fc95cf889e94d423bc27e4e43.PNG

Denne nonsecure:

IMG_5798.PNG.d78f46315f1e9a1882035fd3573e49d0.PNG

 

Når du velger "add node", så vil den bruke "secure" hvis noden støtter det og hvis ikke så bruker den "non-secure".

Dvs at wallmoten har blitt lagt til "non-secure" og Fibaroen "secure" (siden den støtter det).

 

Tror eneste måte å "endre" på er å eksludere noden og inkludere den igjen (med valget "add non-secure").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.