Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lyst å automatisere Leafen din?


Anbefalte innlegg

Hullet i linkene de bruker i videoen der er fikset så det vil ikke fungere lengre. Den er tross alt 1.5 år gammel.

 

Men det betyr ikke at det ikke finnes løsninger for å gjøre kall mot dagens løsning :) Jeg har en Leaf selv.. skal bruke 20 minutter å se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette biblioteket ser ut til å bruke det siste APIet til Nissan som er litt mer sikkert (krever innlogging): https://github.com/jdhorne/pycarwings2

 

Jeg fikk ikke batteristatus-eksempelet til å fungere, men ser at koden fungerer (klarer og logge inn) så det er nok bare små justeringer som skal til. 

 

Klarte å starte AC med koden. Fikk umiddelbart SMS fra samboeren: "Hvorfor varmer du bilen nå?" :P:D 

Endret av xibriz
  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evelen skrev:

Har dessverre amerikansk Leaf selv, så får ikke koblet den til nettverket her.

 

Men for dere med europeisk leaf så ser det relativt overkommelig ut å få den automatisert :) JSON (Y)

 

Det skal være å mulig å spesifisere region:

 

Sitat
When logging in, you must specify a geographic 'region' parameter. The only
  known values for this are as follows:
   
  NNA : USA
  NE : Europe
  NCI : Canada
  NMA : Australia
  NML : Japan

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruud skrev:

Hei, kan dere sende location request til Leafen deres?

På dette prosjekte

https://github.com/jdhorne/pycarwings2

er det en screen shot av et icon nederst til høyre som skal være denne funksjonen.

 

Men slik ser ikke min app ut??

 

 

En liten kommentar til ikon: Jeg har det samme som i første bilde, men plutselig en dag hadde jeg likt som du har. Men nå er det tilbake til det første bilde. Konklusjon: Ikon har neppe noen betydning for noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, xibriz skrev:

En liten kommentar til ikon: Jeg har det samme som i første bilde, men plutselig en dag hadde jeg likt som du har. Men nå er det tilbake til det første bilde. Konklusjon: Ikon har neppe noen betydning for noe som helst.

Men på mitt icon (AB) så kommer jeg til ruteplanlegger, det er ikke det jeg vil. Han som har screen shot på GitHub prosjektet kommer helt klart til en side der han kan se posisjonen til bilen!

5a1e77b99148c_Skjermbilde2017-11-29kl_10_02_27.thumb.png.809f893f5fd8218729316378369795ba.png

Edit: Hvor kommer du når du trykker på det ikonet?

Endret av Ruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt den Nissan appen på et år! Jeg gikk lei av at den enten ikke virket eller var begredelig langsom. Sier dere at det har begynt å virke nå?

Egentlig helt utrolig, da gressklipperen min starter før jeg har fått puttet telefonen tilbake i lomma når jeg app-starter den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Einar skrev:

Jeg har ikke brukt den Nissan appen på et år! Jeg gikk lei av at den enten ikke virket eller var begredelig langsom. Sier dere at det har begynt å virke nå?

Egentlig helt utrolig, da gressklipperen min starter før jeg har fått puttet telefonen tilbake i lomma når jeg app-starter den.

 

 

 Nei.. appen oppfører seg fortsatt som om du har koblet deg opp med 54 Mbps modem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2017 den 9.32, Ruud skrev:

Hei, kan dere sende location request til Leafen deres?

På dette prosjekte

https://github.com/jdhorne/pycarwings2

er det en screen shot av et icon nederst til høyre som skal være denne funksjonen.

 

Nå er posisjon tatt inn i prosjektet så da kan du teste det på din Leaf https://github.com/jdhorne/pycarwings2/pull/23

 

 

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 1/5/2018 at 18:53, kjempis said:

Noen som har satt opp denne mot hs3? Har fått satt opp mqtt broker, men ikke rukket å gjøre noe mer med det enda.

Fikk til dette i helgen.

En docker container med python som kjører leaf scriptet og poster til mqtt. Liker uavhengige "byggeblokker" ;)

Schedulerte det til å kjøre hvert 30 minutt. Fungerer bra enn så lenge, men Nissan/carwings/mynissan har ikke beste trackrecord så vi får se.

Mqtt plugin i HS3 oppdaterer seg hvertfall fint.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Går det an å starte varming av bilen gjennom dette MQTT interfacet?

Isåfall frister det! Min start på dagen er til tider en mellomting mellom jojo og gummistrikk. Så om oppvarming kan overstyres ved at jeg tar mobilen ut av holder på nattbordet så kan det friste. Men å knotte seg gjennom ørten oppdateringer i appen med mårratrøtt tryne er ikke en god start på dagen.

 

Og det kan jo avhjelpe problemet med at interfacet i bilen ikke tillater 2 tidspunkter for oppvarming på samme dag. Jeg er en frysapinn og skikkelig forvarmet bil er en av de tingene jeg setter pris på med elbil. Vifteovn+motorvarmer i Volvo'n klarer ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.