Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alternate UI


PerH

Anbefalte innlegg

Det fast ankepunkt mot Vera har lenge vært Web UIen med sin litt trege respons og manglende funksjoner. Alternate UI er noe mange har skrytt av, og tilogmed foreslått som erstatter til Veras egen UI.

 

Etter å ha testet denne litt er jeg imponert! Lekker UI med helt annen responstid og fleksibilitet. :) Denne har også en egen Plugin Store med egne dedikerte AltUI plugins. I tillegg er denne bedre tilrettelagt for egen kode, med flott testpanel så man kan teste kode uten å risikere nedetid på kontrolleren.  

 

Noen her inne som bruker dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fast ankepunkt mot Vera har lenge vært Web UIen med sin litt trege respons og manglende funksjoner. Alternate UI er noe mange har skrytt av, og tilogmed foreslått som erstatter til Veras egen UI.
 
Etter å ha testet denne litt er jeg imponert! Lekker UI med helt annen responstid og fleksibilitet. [emoji4] Denne har også en egen Plugin Store med egne dedikerte AltUI plugins. I tillegg er denne bedre tilrettelagt for egen kode, med flott testpanel så man kan teste kode uten å risikere nedetid på kontrolleren.  
 
Noen her inne som bruker dette? 
Jepp, bruker den for å bygge scener osv. Jeg synes også den er mye bedre, raskere og mye mer effektiv å bruke. Oppdateres veldig hyppig også [emoji106]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,33309.0.html

 

Ligger på sistesiden i "appstore" på Veraen, "Alternate UI". :)

 

Noe som var litt irriterende først var at endringene man gjør på GUI kun gjøres på den PC/pad du er på.. "Its not a bug - its a feature!" 

Dette er gjort så man kan konfigurere forskjellige stasjoner til forskjellige ting, kanskje du brukes PAD til betjeningspanel i gangen, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, PerH skrev:

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,33309.0.html

 

Ligger på sistesiden i "appstore" på Veraen, "Alternate UI". :)

 

Noe som var litt irriterende først var at endringene man gjør på GUI kun gjøres på den PC/pad du er på.. "Its not a bug - its a feature!" 

Dette er gjort så man kan konfigurere forskjellige stasjoner til forskjellige ting, kanskje du brukes PAD til betjeningspanel i gangen, osv..

 

Takk. Sistnevnte "feature" må jeg si er smart, for nå støtter jo Vera bare ett oppsett, selv om det er flere brukere. Mine favoritter blir alle andres favoritter også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det stod sånn i starten for meg også. Virker som det tar litt tid før alt er installert. På min Vera så trengte den en Restart også. Den (alt UI) oppdaterer seg selv også, og da går den «offline» i den perioden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er feilmeldingen også om du prøver å koble til noe som kun er tilgjengelig lokalt, via relayservere. Var du på samme lokalnett når du fikk denne?

 

Mange plugins er begrenset av dette, skal du koble til AltUI utenfra må du bruke mios tunnelladdresse. Den finner du inne i AltUI, så du må logge på lokalt først.

 

edit: her er addressen for AltUI: https://vera-ui.strongcubedfitness.com/Veralogin.php

 

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.