Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa på Sonos One


Godot

Anbefalte innlegg

Jeg har UK på Sonos. Og på Amazon/Alexa. 

 

Når jeg ber om Flash briefing, sier Alexa: «Here’s your Flash briefing...» og ikke noe mer. Spør jeg igjen, skjer det samme. 

 

Men det er mer irritertende at Spotify ikke virker. Noen forslag der? Virker det hos dere? Altså, at jeg kan be Alexa om å spille musikk med stemmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Jeg har visstnok en US-konto av Amazon (av en eller annen merkelig grunn, jeg vet ikke hvorfor), men der fungerer alt.

 

Du har en premium-konto av Spotify?

 

Jeg satt opp alt fra scratch, men nå valgte jeg en US-konto for Amazon. Nå virker alt. Får også Flash briefing fra både NRK og P4, men må ofte be om den to ganger som noen nevnte over her. 

 

Nå styrer jeg lysene også med Alexa. Har både Hue og Trådfri. 

 

Har noen av dere fått til å styre Yale Doorman med Alexa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg har språk som US i appen, men min egen hjemme adresse, samt korrekt tidssone. Hvis jeg erindrer riktig så er det språk som er avgjørende, altså US. 

 

Har du prøvd det?

 

Edit:

Må kanskje nevne at jeg kun har echo dot, ikke sonos. Men oppsettet burde vel være likt?

 

edit2:

 

fant denne tråden som omhandler problemet

Quote

Sign in through a browser, then click "Accounts & Lists" on the top right. Then click "Content and devices" under "Digital Content". Then click the "Settings" tab and under "Country Settings" and change your country to either US, UK or Germany.

 

Endret av cogliostrio
edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har endret sonos kontoen til UK, men får fremdeles samme feilmelding når jeg forsøker å legge til stemmetjeneste i sonos appen.  ( ikke støttet i landet ditt )

 

Noen ide?

 

Edit: lagde en helt ny konto og da virker det.

Endret av Oleost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nybegynner. Skal aktivere Alexa på Sonos one. Får ikke Alexa igang. Har fått til å legge innSonos-enhetene og Tidal strømmetjeneste inne i Alexa-appen. Har også logget meg på sonos uk uten at jeg forstår hvordan denne innloggingen skal materialiseres i Sonos app

Endret av Laffie
Behov for presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.