Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Grafer - Highcharts?


Anbefalte innlegg

@Tor Magnus Erstatter Prometheus databasen, eller er det i tillegg? Eg kjører i dag MariaDB på ekstern host (Synology NAS). Har googla litt, og det virker ikkje som om Grafana virker direkte mot MariaDB. La databasen eksternt pga ressursbruk på RPI-en, og vil helst ikkje kjøre ein ny database på RPI-en. Eg vil også ta vare på data "for evig". I alle fall sensorer, slik at eg kan sjekke historikk på temperaturer osv, men også sammenligne med setpunkt på temperatur, åpne dører osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prometheus samler inn data og lagrer det i en "time series database". Den erstatter likevel ikke history i home assistant da den (så vidt jeg har forstått det) også brukes til å sette verdier i HA ved restart.

 

Hvis du har startet grafana så finner du den som regel på port 3000 på maskinen den ble startet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Da har jeg gjort et nytt forsøk på grafana, og det fungerer bra! Nå prøver jeg å få de inn i Imperihome, og på første forsøk fikk jeg de inn interaktive (peker man i chartet får man verdier og info). Eneste som irriterte meg litt var at litt av enden av tidsaksen var kuttet vekk, så jeg prøvde litt til. Når jeg nå legger inn samme link i Imperihome så kommer grafen opp med "Dashboard" header? Kopierte linken fra panelet jeg ville ha, så hvorfor blir det sånn?

 

Hvis jeg bruker linken i chrome incognito mode ser det likt ut der og..(kjører anonymous til pad'en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.